Eleven observerar i samband med stallturer dräktiga ston och unghästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer välgrundade och nyanserade slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
Eleven observerar i samband med stallturer dräktiga ston och unghästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer välgrundade slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
Eleven observerar i samband med stallturer dräktiga ston och unghästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer enkla slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
Vidare redogör eleven utförligt och nyanserat för arbetsgång och metoder vid inkörning av unghästar.
|
Vidare redogör eleven utförligt för arbetsgång och metoder vid inkörning av unghästar.
|
Vidare redogör eleven översiktligt för arbetsgång och metoder vid inkörning av unghästar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för faktorer som bidrar till en god miljö för dräktiga ston och unghästar samt för hur miljön kan förbättras.
|
Eleven redogör utförligt för faktorer som bidrar till en god miljö för dräktiga ston och unghästar samt för hur miljön kan förbättras.
|
Eleven redogör översiktligt för faktorer som bidrar till en god miljö för dräktiga ston och unghästar samt för hur miljön kan förbättras.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för skador och sjukdomar hos dräktiga ston och unghästar samt för hur de kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för skador och sjukdomar hos dräktiga ston och unghästar samt för hur de kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för skador och sjukdomar hos dräktiga ston och unghästar samt för hur de kan förebyggas.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hygien och smittskyddsarbete i stallar och anläggningar.
|
Eleven redogör utförligt för hygien och smittskyddsarbete i stallar och anläggningar.
|
Eleven redogör översiktligt för hygien och smittskyddsarbete i stallar och anläggningar.
|
Dessutom ger eleven välgrundade och nyanserade förslag på förebyggande åtgärder för att undvika smittspridning.
|
Dessutom ger eleven välgrundade förslag på förebyggande åtgärder för att undvika smittspridning.
|
Dessutom ger eleven enkla förslag på förebyggande åtgärder för att undvika smittspridning.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hästars reproduktionsbiologi samt för hur avelsarbete går till.
|
Eleven redogör utförligt för hästars reproduktionsbiologi samt för hur avelsarbete går till.
|
Eleven redogör översiktligt för hästars reproduktionsbiologi samt för hur avelsarbete går till.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur arbetet på seminstation går till.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur arbetet på seminstation går till.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur arbetet på seminstation går till.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
Eleven planerar i samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötselplan med utgångspunkt i dräktiga ston och unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötselplan med utgångspunkt i dräktiga ston och unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en enkel skötselplan med utgångspunkt i dräktiga ston och unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
Vidare gör eleven välgrundade och nyanserade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna i stallarna ska genomföras.
|
Vidare gör eleven välgrundade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna i stallarna ska genomföras.
|
Vidare gör eleven enkla bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare dräktiga ston och unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare dräktiga ston och unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar i samråd med handledare dräktiga ston och unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare stall och utrustning på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare stall och utrustning på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare stall och utrustning på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
I arbetet hanterar eleven med mycket gott handlag ston och unghästar.
|
I arbetet hanterar eleven med gott handlag ston och unghästar.
|
I arbetet hanterar eleven med visst handlag ston och unghästar.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet utför eleven efter samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig och periodisk tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
I arbetet utför eleven efter samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig och periodisk tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
I arbetet utför eleven i samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig och periodisk tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser också i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|