Eleven gör välgrundade och nyanserade bedömningar av unghästars styrkor och svagheter.
|
Eleven gör välgrundade bedömningar av unghästars styrkor och svagheter.
|
Eleven gör enkla bedömningar av unghästars styrkor och svagheter.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
Eleven planerar i samråd med handledare arbetsuppgifter med hästar.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötsel- och träningsplan med utgångspunkt i unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötsel- och träningsplan med utgångspunkt i unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en enkel skötsel- och träningsplan med utgångspunkt i unghästars behov och verksamhetens omfattning.
|
Vidare gör eleven välgrundade och nyanserade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras.
|
Vidare gör eleven välgrundade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras.
|
Vidare gör eleven enkla bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar i samråd med handledare unghästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare hjälpmedel, utrustning och stall på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare hjälpmedel, utrustning och stall på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare hjälpmedel, utrustning och stall på ett ansvarsfullt och säkert sätt.
|
I arbetet hanterar eleven med mycket gott handlag unghästar.
|
I arbetet hanterar eleven med gott handlag unghästar.
|
I arbetet hanterar eleven med visst handlag unghästar.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår vid arbete med unghästar.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår vid arbete med unghästar.
|
Eleven löser också i samråd med handledare de problem som uppstår vid arbete med unghästar.
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
Eleven för noggranna och utförliga journalanteckningar över arbetet med hästar och deras skötsel samt rapporterar med säkerhet förändringar hos hästarna eller i deras miljö.
|
Eleven för noggranna journalanteckningar över arbetet med hästar och deras skötsel samt rapporterar med viss säkerhet förändringar hos hästarna eller i deras miljö.
|
Eleven för enkla journalanteckningar över arbetet med hästar och deras skötsel samt rapporterar med viss säkerhet förändringar hos hästarna eller i deras miljö.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för marknadsföring och försäljning av unghästar.
|
Eleven redogör utförligt för marknadsföring och försäljning av unghästar.
|
Eleven redogör översiktligt för marknadsföring och försäljning av unghästar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|