Eleven namnger olika hästraser och beskriver utförligt och nyanserat deras egenskaper, användningsområden och naturliga beteende.
|
Eleven namnger olika hästraser och beskriver utförligt deras egenskaper, användningsområden och naturliga beteende.
|
Eleven namnger olika hästraser och beskriver översiktligt deras egenskaper, användningsområden och naturliga beteende.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för olika fodermedel och deras näringsinnehåll samt för hur foder ska hanteras hygieniskt och för att bibehålla hög kvalitet.
|
Eleven redogör också utförligt för olika fodermedel och deras näringsinnehåll samt för hur foder ska hanteras hygieniskt och för att bibehålla hög kvalitet.
|
Eleven redogör också översiktligt för olika fodermedel och deras näringsinnehåll samt för hur foder ska hanteras hygieniskt och för att bibehålla hög kvalitet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för biologiska samband mellan hästars användning, utveckling och näringsbehov.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för biologiska samband mellan hästars användning, utveckling och näringsbehov.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för biologiska samband mellan hästars användning, utveckling och näringsbehov.
|
I samband med stallturer observerar eleven hästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer välgrundade och nyanserade slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
I samband med stallturer observerar eleven hästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer välgrundade slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
I samband med stallturer observerar eleven hästars utseende och beteende samt drar utifrån sina observationer enkla slutsatser om hästarnas kondition och välbefinnande.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för faktorer som bidrar till en god miljö för hästar samt för förebyggande åtgärder mot ohälsa hos hästar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för faktorer som bidrar till en god miljö för hästar samt för förebyggande åtgärder mot ohälsa hos hästar.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för faktorer som bidrar till en god miljö för hästar samt för förebyggande åtgärder mot ohälsa hos hästar.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar efter samråd med handledare hästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar efter samråd med handledare hästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar i samråd med handledare hästar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare stall och utrustning.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare stall och utrustning.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare stall och utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet utför eleven efter samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
I arbetet utför eleven efter samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
I arbetet utför eleven i samråd med handledare dagliga rutiner samt daglig tillsyn och kontroll av den tekniska utrustningens funktion.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser också efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser också i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt med hästar, tillhörande utrustning och stall.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|