Eleven redogör utförligt för bestämmelser och krav som gäller för hjulutrustningar för vald fordonstyp.
|
Eleven redogör utförligt för bestämmelser och krav som gäller för hjulutrustningar för vald fordonstyp.
|
Eleven redogör översiktligt för bestämmelser och krav som gäller för hjulutrustningar för vald fordonstyp.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för regler om reklamation.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för regler om reklamation.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för regler om reklamation.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat konstruktion och funktion hos olika hjulutrustningar för vald fordonstyp samt utförligt och nyanserat för olika hjulutrustningars betydelse för ekonomi och miljö.
|
Eleven beskriver utförligt konstruktion och funktion hos olika hjulutrustningar för vald fordonstyp samt utförligt för olika hjulutrustningars betydelse för ekonomi och miljö.
|
Eleven beskriver översiktligt konstruktion och funktion hos olika hjulutrustningar för vald fordonstyp samt översiktligt för olika hjulutrustningars betydelse för ekonomi och miljö.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer diagnos, montering, reparation och färdigställande av valt fordons hjulutrustning.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer diagnos, montering, reparation och färdigställande av valt fordons hjulutrustning.
|
Eleven planerar och utför i samråd med handledare och i bekanta situationer diagnos, montering, reparation och färdigställande av valt fordons hjulutrustning.
|
Eleven utför också efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer avancerad hjulmätning och hjulinställning.
|
Eleven utför också efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer hjulmätning och hjulinställning.
|
Eleven utför också i samråd med handledare och i bekanta situationer enkel hjulmätning och hjulinställning.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer de åtgärder som krävs för att förhindra slitage och skador på valt fordons hjulutrustning.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer de åtgärder som krävs för att förhindra slitage och skador på valt fordons hjulutrustning.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare och i bekanta situationer de åtgärder som krävs för att förhindra slitage och skador på valt fordons hjulutrustning.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt och nyanserat olika materials funktion och egenskaper samt olika reparationsmetoder i förhållande till tillverkarens anvisningar och krav.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt olika materials funktion och egenskaper samt olika reparationsmetoder i förhållande till tillverkarens anvisningar och krav.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver översiktligt olika materials funktion och egenskaper samt olika reparationsmetoder i förhållande till tillverkarens anvisningar och krav.
|
Eleven använder med säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
Dessutom utför eleven arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Dessutom utför eleven arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Dessutom utför eleven arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med viss hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven vägleder efter samråd med handledare kunder vid val av hjulutrustning.
|
Eleven vägleder efter samråd med handledare kunder vid val av hjulutrustning.
|
Eleven vägleder i samråd med handledare kunder vid val av hjulutrustning.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
I kommunikationen använder eleven med säkerhet tekniska begrepp.
|
|
I kommunikationen använder eleven med viss säkerhet tekniska begrepp.
|
Eleven utvärderar arbetet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar arbetet med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar arbetet med enkla omdömen.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|