Eleven beskriver utförligt och nyanserat materials och produkters egenskaper och funktion samt redogör utförligt och nyanserat för hur dessa kan utnyttjas i arbetet.
|
Eleven beskriver utförligt materials och produkters egenskaper och funktion samt redogör utförligt för hur dessa kan utnyttjas i arbetet.
|
Eleven beskriver översiktligt materials och produkters egenskaper och funktion samt redogör översiktligt för hur dessa kan utnyttjas i arbetet.
|
Utifrån ett tänkt resultat ger eleven flera exempel på lämpliga material och produkter samt redogör utförligt och nyanserat för komplexa samband mellan material och produkter och hur man väljer dessa med hänsyn till avsett användningsområde och kvalitet.
|
Utifrån ett tänkt resultat ger eleven några exempel på lämpliga material och produkter samt redogör utförligt för enkla samband mellan material och produkter och hur man väljer dessa med hänsyn till avsett användningsområde och kvalitet.
|
Utifrån ett tänkt resultat ger eleven några exempel på lämpliga material och produkter samt redogör översiktligt för hur man väljer material och produkter med hänsyn till avsett användningsområde och kvalitet.
|
Dessutom motiverar eleven sina val, ger exempel på några alternativa val av material och produkter samt redogör utförligt och nyanserat för några ekonomiska och miljömässiga avväganden.
|
Dessutom ger eleven exempel på några alternativa val av material och produkter samt redogör utförligt för några ekonomiska och miljömässiga avväganden.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för några ekonomiska och miljömässiga avväganden.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur materials och produkters framställning och hantering påverkar miljön samt redogör utförligt och nyanserat för komplexa samband mellan framställningen och miljöpåverkan.
|
Eleven beskriver utförligt hur materials och produkters framställning och hantering påverkar miljön samt redogör utförligt för enkla samband mellan framställningen och miljöpåverkan.
|
Eleven beskriver översiktligt hur materials och produkters framställning och hantering påverkar miljön.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individen och arbetsplatsen.
|
Eleven beskriver utförligt hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individen och arbetsplatsen.
|
Eleven beskriver översiktligt hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individen och arbetsplatsen.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation, redogör utförligt och nyanserat för möjliga orsaker till och konsekvenser av dem samt ger välgrundade och nyanserade förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation, redogör utförligt för möjliga konsekvenser av dem samt ger välgrundade förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation samt enkla förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
Dessutom ger eleven exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetsmiljö, säkerhet och miljö samt redogör utförligt och nyanserat för hur de påverkar den egna arbetssituationen.
|
Dessutom ger eleven exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetsmiljö, säkerhet och miljö samt redogör utförligt för hur de påverkar den egna arbetssituationen.
|
Dessutom ger eleven exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetsmiljö, säkerhet och miljö.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat vanliga arbetsskador och arbetsrelaterade olyckor inom yrket, hur de förebyggs samt hur man agerar vid olyckor.
|
Eleven beskriver utförligt vanliga arbetsskador och arbetsrelaterade olyckor inom yrket, hur de förebyggs samt hur man agerar vid olyckor.
|
Eleven beskriver översiktligt vanliga arbetsskador och arbetsrelaterade olyckor inom yrket, hur de förebyggs samt hur man agerar vid olyckor.
|