Eleven redogör utförligt och nyanserat för begrepp och teorier inom teknikområdet och beskriver utförligt och nyanserat uppbyggnad, funktion och arbetssätt i system för datakommunikation och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Eleven redogör utförligt för begrepp och teorier inom teknikområdet och beskriver utförligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt i system för datakommunikation och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Eleven redogör översiktligt för begrepp och teorier inom teknikområdet och beskriver översiktligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt i system för datakommunikation och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de samband som finns mellan de olika delarna som utgör ett system för datakommunikation och hur denna kommunikation kan ske informationssäkert.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de samband som finns mellan de olika delarna som utgör ett system för datakommunikation och hur denna kommunikation kan ske informationssäkert.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de samband som finns mellan de olika delarna som utgör ett system för datakommunikation och hur denna kommunikation kan ske informationssäkert.
|
Eleven analyserar efter samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Eleven analyserar efter samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Eleven analyserar i samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Dessutom installerar, konfigurerar och felsöker eleven hård- och mjukvara på ett informationssäkert sätt.
|
|
Dessutom installerar, konfigurerar och felsöker eleven hård- och mjukvara på ett informationssäkert sätt.
|
Eleven utför arbetet med mycket gott handlag.
|
Eleven utför arbetet med gott handlag.
|
Eleven utför arbetet med visst handlag.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument på både svenska och engelska.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument på både svenska och engelska.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av arbetet så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av arbetet så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av arbetet så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Resultatet av arbetet är gott i fråga om informationssäkerhet, kvalitet och resurseffektivitet.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande i fråga om informationssäkerhet, kvalitet och resurseffektivitet.
|
Eleven presenterar med säkerhet sitt arbete med hjälp av något presentationsverktyg.
|
|
Eleven presenterar med viss säkerhet sitt arbete med hjälp av något presentationsverktyg.
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|