Eleven redogör utförligt och nyanserat för begrepp och teorier inom teknikområdet samt beskriver utförligt och nyanserat uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos olika nätverks- och kommunikationstjänster och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Eleven redogör utförligt för begrepp och teorier inom teknikområdet samt beskriver utförligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos olika nätverks- och kommunikationstjänster och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Eleven redogör översiktligt för begrepp och teorier inom teknikområdet samt beskriver översiktligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos olika nätverks- och kommunikationstjänster och hur driftsäkerhet kan uppnås.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur olika nätverks- och kommunikationstjänster på ett informationssäkert sätt kan integreras i nya eller förbättrade system.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur olika nätverks- och kommunikationstjänster på ett informationssäkert sätt kan integreras i nya eller förbättrade system.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur olika nätverks- och kommunikationstjänster på ett informationssäkert sätt kan integreras i nya eller förbättrade system.
|
Eleven analyserar efter samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Eleven analyserar efter samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Eleven analyserar i samråd med handledare befintliga informationstekniska system för datakommunikation samt dokumenterar sin analys.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Dessutom installerar, konfigurerar och felsöker eleven efter samråd med handledare nätverks- och kommunikationstjänster och integrerar dem i nya eller förbättrade system.
|
Dessutom installerar, konfigurerar och felsöker eleven efter samråd med handledare nätverks- och kommunikationstjänster och integrerar dem i nya eller förbättrade system.
|
Dessutom installerar, konfigurerar och felsöker eleven i samråd med handledare nätverks- och kommunikationstjänster och integrerar dem i nya eller förbättrade system.
|
Eleven utför sitt arbete med mycket gott handlag och automatiserar rutinuppgifter.
|
Eleven utför sitt arbete med gott handlag och automatiserar rutinuppgifter.
|
Eleven utför sitt arbete med visst handlag och automatiserar rutinuppgifter.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument på både svenska och engelska.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument på både svenska och engelska.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av sitt arbete så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av sitt arbete så att systemet blir spårbart och lätt att underhålla.
|
Resultatet av arbetet är gott i fråga om informationssäkerhet, kvalitet och resurseffektivitet.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande i fråga om informationssäkerhet, kvalitet och resurseffektivitet.
|
Eleven presenterar med säkerhet sitt arbete med hjälp av något presentationsverktyg.
|
|
Eleven presenterar med viss säkerhet sitt arbete med hjälp av något presentationsverktyg.
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|