Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur medier och digitala plattformar kan användas som kommunikationsmedel i olika situationer samt hur digitala programvaror och verktyg kan användas för att söka, presentera och hantera information.
|
Eleven beskriver utförligt hur medier och digitala plattformar kan användas som kommunikationsmedel i olika situationer samt hur digitala programvaror och verktyg kan användas för att söka, presentera och hantera information.
|
Eleven beskriver översiktligt hur medier och digitala plattformar kan användas som kommunikationsmedel i olika situationer samt hur digitala programvaror och verktyg kan användas för att söka, presentera och hantera information.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur databaser upprättas, används och underhålls samt redogör utförligt och nyanserat för risker med datalagring och digitala tjänster.
|
Eleven beskriver utförligt hur databaser upprättas, används och underhålls samt redogör utförligt för risker med datalagring och digitala tjänster.
|
Eleven beskriver översiktligt hur databaser upprättas, används och underhålls samt redogör översiktligt för risker med datalagring och digitala tjänster.
|
Eleven söker information med säkerhet samt värderar och granskar informationen kritiskt och avger en välgrundad och nyanserad bedömning av informationens tillförlitlighet.
|
Eleven söker information med viss säkerhet samt värderar och granskar informationen kritiskt och avger en välgrundad bedömning av informationens tillförlitlighet.
|
Eleven söker information med viss säkerhet samt värderar och granskar informationen kritiskt och avger en enkel bedömning av informationens tillförlitlighet.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, efter samråd med handledare, arbetsuppgifter inom information och kommunikation med hjälp av relevanta programvaror, verktyg och applikationer.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, efter samråd med handledare, arbetsuppgifter inom information och kommunikation med hjälp av relevanta programvaror, verktyg och applikationer.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, i samråd med handledare, arbetsuppgifter inom information och kommunikation med hjälp av relevanta programvaror, verktyg och applikationer.
|
Vidare genomför eleven enkla webbaserade marknadsundersökningar inom försäljning och service.
|
|
Vidare genomför eleven enkla webbaserade marknadsundersökningar inom försäljning och service.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
|
|
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt, säkert och miljöanpassat.
|
|
Vidare arbetar eleven ergonomiskt, säkert och miljöanpassat.
|
Eleven utvärderar, med hjälp av relevanta metoder, resultatet av arbetet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar, med hjälp av relevanta metoder, arbetsuppgifter inom information och kommunikation och resultatet av arbetet med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar, med hjälp av relevanta metoder, resultatet av arbetet med enkla omdömen.
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med säkerhet både internt och externt.
|
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet både internt och externt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|