Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur inköpsarbete planeras och utförs samt beskriver utförligt och nyanserat effekter av olika inköpsalternativ.
|
Eleven redogör utförligt för hur inköpsarbete planeras och utförs samt beskriver utförligt effekter av olika inköpsalternativ.
|
Eleven redogör översiktligt för hur inköpsarbete planeras och utförs samt beskriver översiktligt effekter av olika inköpsalternativ.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för olika sätt att förhandla och tillämpa affärsjuridik inom inköpsområdet.
|
Eleven redogör även utförligt för olika sätt att förhandla och tillämpa affärsjuridik inom inköpsområdet.
|
Eleven redogör även översiktligt för olika sätt att förhandla och använda lagar och andra bestämmelser inom inköpsområdet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för handelsregler, internationell handel och hur man väljer leverantörer i olika länder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för handelsregler, internationell handel och hur man väljer leverantörer i olika länder.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för handelsregler, internationell handel och hur man väljer leverantörer i olika länder.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom inköpsområdet enligt gällande lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom inköpsområdet enligt gällande lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom inköpsområdet enligt gällande lagar och andra bestämmelser.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för arbetsmiljöfrågor.
|
Eleven redogör utförligt för arbetsmiljöfrågor.
|
Eleven redogör översiktligt för arbetsmiljöfrågor.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat inköpsfrågor utifrån socialt ansvarstagande, rättvis handel och hållbar utveckling.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt inköpsfrågor utifrån socialt ansvarstagande, rättvis handel och hållbar utveckling.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt inköpsfrågor utifrån socialt ansvarstagande, rättvis handel och hållbar utveckling.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven genomför arbetet på ett välorganiserat sätt samt tar egna initiativ i arbetet.
|
Eleven genomför arbetet på ett välorganiserat sätt.
|
-
|