Kommunikationsnät 3
Kurskod: INSKOM03 Poäng: 100Kursen kommunikationsnät 3 omfattar punkterna 1–6 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen kommunikationsnät 3 omfattar punkterna 1–6 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande och avancerade installationer av kommunikationsnät utifrån lagar och andra bestämmelser samt standarder som finns inom området. | Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande installationer av kommunikationsnät utifrån lagar och andra bestämmelser samt standarder som finns inom området. | Eleven planerar i samråd med handledare vanligt förekommande installationer av kommunikationsnät utifrån lagar och andra bestämmelser samt standarder som finns inom området. |
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur installationen är tänkt att fungera. | Dessutom redogör eleven utförligt för hur installationen är tänkt att fungera. | Dessutom redogör eleven översiktligt för hur installationen är tänkt att fungera. |
Eleven utför i olika miljöer och med mycket gott handlag vanligt förekommande, även avancerade, installationer av kommunikationsnät på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra. | Eleven utför i olika miljöer och med gott handlag vanligt förekommande installationer av kommunikationsnät på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra. | Eleven utför i olika miljöer och med visst handlag vanligt förekommande installationer av kommunikationsnät på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra. |
Inför arbetet väljer eleven efter samråd med handledare material avsedda för uppgiften. | Inför arbetet väljer eleven efter samråd med handledare material avsedda för uppgiften. | Inför arbetet väljer eleven i samråd med handledare material avsedda för uppgiften. |
Under arbetet väljer eleven med säkerhet verktyg, instrument och övrig utrustning samt använder dem med mycket gott handlag. | Under arbetet väljer eleven med viss säkerhet verktyg, instrument och övrig utrustning samt använder dem med gott handlag. | Under arbetet väljer eleven med viss säkerhet verktyg, instrument och övrig utrustning samt använder dem med visst handlag. |
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppstår och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetet upptäcker eleven problem som uppstår och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetet upptäcker eleven problem som uppstår och löser dem i samråd med handledare. |
Eleven kontrollerar säkerheten och driftsätter installationen. | Eleven kontrollerar säkerheten och driftsätter installationen. | |
Efter utfört arbete gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av installationen utifrån de bestämmelser och standarder som finns inom området. | Efter utfört arbete gör eleven en noggrann dokumentation av installationen utifrån de bestämmelser och standarder som finns inom området. | Efter utfört arbete gör eleven en enkel dokumentation av installationen utifrån de bestämmelser och standarder som finns inom området. |
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras. | Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen. | Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med enkla omdömen. |
Eleven söker och reparerar efter samråd med handledare fel som uppkommer på såväl nya som befintliga installationer. | Eleven söker och reparerar efter samråd med handledare fel som uppkommer på såväl nya som befintliga installationer. | Eleven söker och reparerar i samråd med handledare fel som uppkommer på såväl nya som befintliga installationer. |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | |
Eleven motiverar utförligt och nyanserat sina val. | Eleven motiverar utförligt sina val. | - |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .