Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet processcheman, kravspecifikationer, instruktioner och säkerhetsföreskrifter.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet processcheman, kravspecifikationer, instruktioner och säkerhetsföreskrifter.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare metoder, verktyg, utrustningar och material med hänsyn till önskat resultat, hälsoaspekter, miljöhänsyn och säkerhet.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare metoder, verktyg, utrustningar och material med hänsyn till önskat resultat, hälsoaspekter, miljöhänsyn och säkerhet.
|
Vidare väljer eleven i samråd med handledare metoder, verktyg, utrustningar och material med hänsyn till önskat resultat, hälsoaspekter, miljöhänsyn och säkerhet.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer i enlighet med processcheman, säkerhetsföreskrifter, givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer i enlighet med processcheman, säkerhetsföreskrifter, givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och i samråd med handledare övervakning, styrning och reglering av industritekniska processer i enlighet med processcheman, säkerhetsföreskrifter, givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Dessutom genomför eleven, vid behov, efter samråd med handledare avhjälpande underhåll.
|
Dessutom genomför eleven, vid behov, efter samråd med handledare avhjälpande underhåll.
|
Dessutom genomför eleven, vid behov, i samråd med handledare avhjälpande underhåll.
|
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna kvalitetskrav.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner, processcheman och kravspecifikationer.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, processcheman och kravspecifikationer.
|
Dessutom genomför eleven med säkerhet provtagningar samt tolkar med säkerhet resultatet.
|
|
Dessutom genomför eleven med viss säkerhet provtagningar samt tolkar med viss säkerhet resultatet.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med mycket gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med visst handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
När arbetsuppgiften är utförd dokumenterar eleven med säkerhet arbetsprocessen och resultatet enligt givna instruktioner.
|
|
När arbetsuppgiften är utförd dokumenterar eleven med viss säkerhet arbetsprocessen och resultatet enligt givna instruktioner.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur råvaror eller material förädlas i den industritekniska processen och för teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt för komplexa samband mellan produktionsutrustning och produktionslinjer.
|
Eleven redogör utförligt för hur råvaror eller material förädlas i den industritekniska processen och för teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt för samband mellan produktionsutrustning och produktionslinjer.
|
Eleven redogör översiktligt för hur råvaror eller material förädlas i den industritekniska processen och för teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt för enkla samband mellan produktionsutrustning och produktionslinjer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat, utifrån exempel, för underhållets betydelse för driftsäkerheten.
|
Dessutom redogör eleven utförligt, utifrån exempel, för underhållets betydelse för driftsäkerheten.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt, utifrån exempel, för underhållets betydelse för driftsäkerheten.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för hur material, teknik, metoder och produktionsutrustning påverkar effektiviteten i arbetet, arbetsprocess, kvalitet, slutresultat och miljö samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven redogör även utförligt för hur material, teknik, metoder och produktionsutrustning påverkar effektiviteten i arbetet, arbetsprocess, kvalitet, slutresultat och miljö.
|
Eleven redogör även översiktligt för hur material, teknik, metoder och produktionsutrustning påverkar arbetsprocess, kvalitet, slutresultat och miljö.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för eventuella avvikelser från specifikationen.
|
Eleven redogör utförligt för eventuella avvikelser från specifikationen.
|
Eleven redogör översiktligt för eventuella avvikelser från specifikationen.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt och nyanserat för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör översiktligt för betydelsen av samarbete.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet enklare terminologi och fackspråk.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet enklare terminologi och fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt och nyanserat sina val.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt sina val.
|
-
|
Eleven förutser också svårigheter som kan uppstå och anpassar planering och organisation efter det.
|
-
|
-
|