Eleven beskriver utförligt och nyanserat några it-tillämpningar och hur it används inom vård- och omsorgsområdet.
|
Eleven beskriver utförligt några it-tillämpningar och hur it används inom vård- och omsorgsområdet.
|
Eleven beskriver översiktligt några it-tillämpningar och hur it används inom vård- och omsorgsområdet.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt och nyanserat för hur it används för att överföra information till vårdpersonal, patienter och brukare samt för att dokumentera.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt för hur it används för att överföra information till vårdpersonal, patienter och brukare samt för att dokumentera.
|
I beskrivningen redogör eleven översiktligt för hur it används för att överföra information till vårdpersonal, patienter och brukare samt för att dokumentera.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för medicintekniska informationsdatasystem och ger exempel på deras användningsområden.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för medicintekniska informationsdatasystem och ger exempel på deras användningsområden.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för medicintekniska informationsdatasystem och ger exempel på deras användningsområden.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur it kan användas som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Eleven redogör utförligt för hur it kan användas som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Eleven redogör översiktligt för hur it kan användas som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Dessutom ger eleven några exempel på it-tillämpningar som kan fungera som hjälpmedel för att kompensera för funktionsnedsättningar.
|
|
Dessutom ger eleven några exempel på it-tillämpningar som kan fungera som hjälpmedel för att kompensera för funktionsnedsättningar.
|
Eleven använder efter samråd med handledare it för att rapportera och dokumentera samt som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Eleven använder efter samråd med handledare it för att rapportera och dokumentera samt som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Eleven använder i samråd med handledare it för att rapportera och dokumentera samt som hjälpmedel för vård i hemmet.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare några it-tillämpningar och anpassar dem vid behov till ändrade förutsättningar.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare några it-tillämpningar.
|
Dessutom använder eleven i samråd med handledare några it-tillämpningar.
|
I arbetet följer eleven lagar och andra bestämmelser om sekretess och datalagring.
|
|
I arbetet följer eleven lagar och andra bestämmelser om sekretess och datalagring.
|
Eleven ger exempel på etiska frågeställningar som är specifika för användning och införande av it-tillämpningar inom vård- och omsorgsarbetet samt diskuterar dem utförligt och nyanserat.
|
Eleven ger exempel på etiska frågeställningar som är specifika för användning och införande av it-tillämpningar inom vård- och omsorgsarbetet samt diskuterar dem utförligt.
|
Eleven ger exempel på etiska frågeställningar som är specifika för användning och införande av it-tillämpningar inom vård- och omsorgsarbetet samt diskuterar dem översiktligt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Under arbetet uppmärksammar eleven patientens och brukarens behov och föreslår it-tillämpningar som kan underlätta livsföringen och skapa god livskvalitet.
|
-
|
-
|