Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnad och funktion av teknik- och anläggningssystem som finns inom järnvägsbranschen.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnad och funktion av teknik- och anläggningssystem som finns inom järnvägsbranschen.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnad och funktion av teknik- och anläggningssystem som finns inom järnvägsbranschen.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete utifrån de begrepp, föreskrifter, standarder och andra bestämmelser som finns inom området.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete utifrån de begrepp, föreskrifter, standarder och andra bestämmelser som finns inom området.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete utifrån de begrepp, föreskrifter, standarder och andra bestämmelser som finns inom området.
|
Eleven utför efter samråd med handledare avancerad montering, felsökning och reparation av teknik- och anläggningssystem inom järnvägsbranschen.
|
Eleven utför efter samråd med handledare montering, felsökning och reparation av teknik- och anläggningssystem inom järnvägsbranschen.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkel montering, felsökning och reparation av teknik- och anläggningssystem inom järnvägsbranschen.
|
I arbetet väljer eleven med säkerhet material, verktyg, instrument och övrig utrustning avsedd för uppgiften samt använder dem med mycket gott handlag.
|
I arbetet väljer eleven med viss säkerhet material, verktyg, instrument och övrig utrustning avsedd för uppgiften samt använder dem med gott handlag.
|
I arbetet väljer eleven med viss säkerhet material, verktyg, instrument och övrig utrustning avsedd för uppgiften samt använder dem med visst handlag.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven utför arbetet på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt så att skador på personer och egendom förebyggs.
|
|
Eleven utför arbetet på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt så att skador på personer och egendom förebyggs.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel dokumentation av sitt arbete.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|