Eleven beskriver utförligt och nyanserat chassi- och karosserikomponenter, olika material, sammanfogningstekniker och svetsutrustningar.
|
Eleven beskriver utförligt chassi- och karosserikomponenter, olika material, sammanfogningstekniker och svetsutrustningar.
|
Eleven beskriver översiktligt chassi- och karosserikomponenter, olika material, sammanfogningstekniker och svetsutrustningar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet vid olika sammanfogningstekniker.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet vid olika sammanfogningstekniker.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet vid olika sammanfogningstekniker.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer byte och skarvning av olika chassi- och karosserikomponenter på mindre skador.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer byte och skarvning av olika chassi- och karosserikomponenter på mindre skador.
|
Eleven utför i samråd med handledare och i bekanta situationer byte och skarvning av olika chassi- och karosserikomponenter på mindre skador.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer arbeten med olika sammanfogningstekniker.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer arbeten med olika sammanfogningstekniker.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare och i bekanta situationer arbeten med olika sammanfogningstekniker.
|
I arbetet använder eleven utrustning enligt praxis samt väljer i bekanta och nya situationer rätt metod.
|
I arbetet använder eleven utrustning enligt praxis samt väljer i bekanta och delvis nya situationer rätt metod.
|
I arbetet använder eleven utrustning enligt praxis samt väljer i bekanta situationer rätt metod.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt och nyanserat med hjälp av det olika reparationsmetoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt med hjälp av det olika reparationsmetoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver översiktligt med hjälp av det olika reparationsmetoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven använder med säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
Eleven utför arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven utför arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven utför arbetet med viss hänsyn till miljö och säkerhet samt med viss hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
I kommunikationen använder eleven med säkerhet tekniska begrepp.
|
|
I kommunikationen använder eleven med viss säkerhet tekniska begrepp.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|