Evenemang
Kurskod: KONEVE0 Poäng: 100Kursen evenemang omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas grundläggande kunskaper.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen evenemang omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas grundläggande kunskaper.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika typer av evenemang samt vilka förutsättningar som krävs för att anordna lokala, nationella och internationella evenemang. | Eleven beskriver utförligt olika typer av evenemang samt vilka förutsättningar som krävs för att anordna lokala, nationella och internationella evenemang. | Eleven beskriver översiktligt olika typer av evenemang samt vilka förutsättningar som krävs för att anordna lokala, nationella och internationella evenemang. |
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för organisation och ansvarsfördelning vid genomförande av evenemang. | Dessutom redogör eleven utförligt för organisation och ansvarsfördelning vid genomförande av evenemang. | Dessutom redogör eleven översiktligt för organisation och ansvarsfördelning vid genomförande av evenemang. |
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare evenemang. | Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare evenemang. | Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare evenemang. |
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning, aktivitet och material som passar för evenemanget, utifrån given ekonomisk ram. | I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning, aktivitet och material som passar för evenemanget, utifrån given ekonomisk ram. | I planeringen väljer eleven i samråd med handledare teknisk utrustning, aktivitet och material som passar för evenemanget, utifrån given ekonomisk ram. |
Eleven iordningställer med säkerhet evenemanget samt genomför efter samråd med handledare enkla arbetsuppgifter i samband med evenemang, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven iordningställer med viss säkerhet evenemanget samt genomför efter samråd med handledare enkla arbetsuppgifter i samband med evenemang, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven iordningställer med viss säkerhet evenemanget samt genomför i samråd med handledare enkla arbetsuppgifter i samband med evenemang, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. |
I arbetet använder eleven med säkerhet teknisk utrustning. | I arbetet använder eleven med viss säkerhet teknisk utrustning. | |
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare. |
Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser. | Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser. | |
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen evenemangets säkerhet samt ger förslag på hur säkerheten kan förbättras. | Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen evenemangets säkerhet. | Dessutom värderar eleven med enkla omdömen evenemangets säkerhet. |
Eleven anpassar med säkerhet sitt evenemang efter målgruppen och motiverar utförligt och nyanserat hur anpassningen är gjord. | Eleven anpassar med viss säkerhet sitt evenemang efter målgruppen och motiverar utförligt hur anpassningen är gjord. | Eleven anpassar med viss säkerhet sitt evenemang efter målgruppen och motiverar översiktligt hur anpassningen är gjord. |
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situationen. | Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen. | |
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kommunikationen kan förbättras. | Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen. | Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen. |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .