Konferens 2
Kurskod: KONKON02 Poäng: 100Kursen konferens 2 omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte, med särskild betoning på punkterna 3–7.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen konferens 2 omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte, med särskild betoning på punkterna 3–7.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika typer av konferensanläggningar och deras utbud samt, utifrån exempel, hur olika konferensanläggningar marknadsför sig. | Eleven beskriver utförligt olika typer av konferensanläggningar och deras utbud samt, utifrån exempel, hur olika konferensanläggningar marknadsför sig. | Eleven beskriver översiktligt olika typer av konferensanläggningar och deras utbud samt, utifrån exempel, hur olika konferensanläggningar marknadsför sig. |
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika samarbetspartner att ordna arrangemang med samt deras utbud. | Dessutom redogör eleven utförligt för olika samarbetspartner att ordna arrangemang med samt deras utbud. | Dessutom redogör eleven översiktligt för olika samarbetspartner att ordna arrangemang med samt deras utbud. |
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för hur lönsamhetsberäkning och prissättning av arrangemang görs. | Eleven redogör även utförligt för hur lönsamhetsberäkning och prissättning av arrangemang görs. | Eleven redogör även översiktligt för hur lönsamhetsberäkning och prissättning av arrangemang görs. |
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare arrangemang. | Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare arrangemang. | Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare arrangemang. |
I planeringen gör eleven med säkerhet en enklare ekonomisk kalkyl för arrangemanget. | I planeringen gör eleven med viss säkerhet en enklare ekonomisk kalkyl för arrangemanget. | |
Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare möblering och teknisk utrustning som passar för arrangemanget. | Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare möblering och teknisk utrustning som passar för arrangemanget. | Dessutom väljer eleven i samråd med handledare möblering och teknisk utrustning som passar för arrangemanget. |
Eleven iordningställer och genomför efter samråd med handledare arrangemang med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven iordningställer och genomför efter samråd med handledare arrangemang med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven iordningställer och genomför i samråd med handledare arrangemang med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav. |
I arbetet använder eleven med säkerhet teknisk utrustning. | I arbetet använder eleven med viss säkerhet teknisk utrustning. | |
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare. | Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare. |
Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser. | Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser. | |
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen arrangemangets säkerhet samt ger förslag på hur säkerheten kan förbättras. | Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen arrangemangets säkerhet. | Dessutom värderar eleven med enkla omdömen arrangemangets säkerhet. |
Eleven anpassar med säkerhet sitt arrangemang efter målgruppen och motiverar utförligt och nyanserat hur anpassningen är gjord. | Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arrangemang efter målgruppen och motiverar utförligt hur anpassningen är gjord. | Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arrangemang efter målgruppen och motiverar översiktligt hur anpassningen är gjord. |
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situationen. | Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen. | |
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kommunikationen kan förbättras. | Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen. | Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen. |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .