Eleven redogör utförligt och nyanserat för nya trender vid val av konstruktionsmaterial eller komponenter för hållbar utveckling.
|
Eleven redogör utförligt för nya trender vid val av konstruktionsmaterial eller komponenter för hållbar utveckling.
|
Eleven redogör översiktligt för nya trender vid val av konstruktionsmaterial eller komponenter för hållbar utveckling.
|
Eleven utför, med gott resultat, konstruktionsarbete där teknikområden integreras.
|
|
Eleven utför, med tillfredsställande resultat, konstruktionsarbete där teknikområden integreras.
|
Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare lämpliga material, verktyg och komponenter för konstruktionen samt motiverar utförligt och nyanserat sina val utifrån deras egenskaper och begränsningar.
|
Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare lämpliga material, verktyg och komponenter för konstruktionen samt motiverar utförligt sina val utifrån deras egenskaper och begränsningar.
|
Dessutom väljer eleven i samråd med handledare lämpliga material, verktyg och komponenter för konstruktionen samt motiverar översiktligt sina val utifrån deras egenskaper och begränsningar.
|
I arbetet löser eleven med gott resultat komplexa problem och konstruktionsuppgifter samt utför avancerade beräkningar genom att använda matematiska och teknikvetenskapliga samband.
|
|
I arbetet löser eleven med tillfredsställande resultat problem och konstruktionsuppgifter samt utför beräkningar genom att använda matematiska och teknikvetenskapliga samband.
|
Dessutom utför eleven med säkerhet avancerade dimensioneringar med och utan databaserade verktyg.
|
|
Dessutom utför eleven med viss säkerhet dimensioneringar med och utan databaserade verktyg.
|
Eleven tar i sitt arbete hänsyn till standarder och normer.
|
|
Eleven tar i sitt arbete hänsyn till standarder och normer.
|
Eleven dokumenterar, redovisar och presenterar med säkerhet sitt eller projektgruppens konstruktionsarbete med tekniska begrepp.
|
|
Eleven dokumenterar, redovisar och presenterar med viss säkerhet sitt eller projektgruppens konstruktionsarbete med tekniska begrepp.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven resonerar även utförligt om alternativa sätt att lösa problem och konstruktionsuppgifter.
|
-
|
-
|