Eleven redogör utförligt och nyanserat för kyl- och värmepumpanläggningars tekniska konstruktion och funktion.
|
Eleven redogör utförligt för kyl- och värmepumpanläggningars tekniska konstruktion och funktion.
|
Eleven redogör översiktligt för kyl- och värmepumpanläggningars tekniska konstruktion och funktion.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för kylprocessen, för olika köldbärare och köldmedier samt deras miljöpåverkan.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för kylprocessen, för olika köldbärare och köldmedier samt deras miljöpåverkan.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för kylprocessen, för olika köldbärare och köldmedier samt deras miljöpåverkan.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för kyl- och värmepumpanläggningars miljöpåverkan ut ett historiskt perspektiv.
|
Eleven redogör även utförligt för kyl- och värmepumpanläggningars miljöpåverkan ut ett historiskt perspektiv.
|
Eleven redogör även översiktligt för kyl- och värmepumpanläggningars miljöpåverkan ut ett historiskt perspektiv.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med handledare säkerhets- och driftskontroller på kyl- och värmepumpssystem utifrån arbetsbeskrivningar, ritningar och lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med handledare säkerhets- och driftskontroller på kyl- och värmepumpssystem utifrån arbetsbeskrivningar, ritningar samt lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven planerar och genomför i samråd med handledare säkerhets- och driftskontroller på kyl- och värmepumpssystem utifrån arbetsbeskrivningar, ritningar samt lagar och andra bestämmelser.
|
Inför arbetet gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av kyl- och värmesystemet samt föreslår med säkerhet åtgärder för att förbättra systemet ur miljö- och säkerhetssynpunkt.
|
Inför arbetet gör eleven en välgrundad bedömning av kyl- och värmesystemet samt föreslår med viss säkerhet åtgärder för att förbättra systemet ur miljö- och säkerhetssynpunkt.
|
Inför arbetet gör eleven en enkel bedömning av kyl- och värmesystemet samt föreslår med viss säkerhet åtgärder för att förbättra systemet ur miljö- och säkerhetssynpunkt.
|
Dessutom gör eleven en välgrundad riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Dessutom gör eleven en riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Dessutom gör eleven en enkel riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Vidare tolkar och använder eleven med säkerhet ritningar, underhållsscheman, manualer och innehållsdeklarationer samt väljer med säkerhet lämplig utrustning och metod.
|
|
Vidare tolkar och använder eleven med viss säkerhet ritningar, underhållsscheman, manualer och innehållsdeklarationer samt väljer med viss säkerhet lämplig utrustning och metod.
|
Eleven utför arbetsuppgiften efter samråd med handledare och med ett tillfredsställande resultat.
|
Eleven utför arbetsuppgiften efter samråd med handledare och med ett tillfredsställande resultat.
|
Eleven utför arbetsuppgiften i samråd med handledare och med ett tillfredsställande resultat.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en enkel dokumentation av sitt arbete.
|
Dessutom utvärderar eleven, ur miljö- och säkerhetssynpunkt, sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven, ur miljö- och säkerhetssynpunkt, sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven, ur miljö- och säkerhetssynpunkt, sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra samt följer lagar och andra bestämmelser om arbetsmiljö, hälsa och hållbar utveckling.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra samt följer lagar och andra bestämmelser om arbetsmiljö, hälsa och hållbar utveckling.
|
Eleven samarbetar med andra och använder nyanserat fackspråk.
|
Eleven samarbetar med andra och använder fackspråk.
|
Eleven samarbetar med andra och använder enkelt fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|