Eleven beskriver utförligt och nyanserat en för billackeraren vanligt förekommande arbetssituation, lackeraryrkets förutsättningar och den samverkan med bilskadereparatören som krävs.
|
Eleven beskriver utförligt en för billackeraren vanligt förekommande arbetssituation, lackeraryrkets förutsättningar och den samverkan med bilskadereparatören som krävs.
|
Eleven beskriver översiktligt en för billackeraren vanligt förekommande arbetssituation, lackeraryrkets förutsättningar och den samverkan med bilskadereparatören som krävs.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat lackmaterialens funktion och egenskaper.
|
Eleven beskriver också utförligt lackmaterialens funktion och egenskaper.
|
Eleven beskriver också översiktligt lackmaterialens funktion och egenskaper.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt lagar och andra bestämmelser som begränsar det arbete som får utföras ur säkerhetssynpunkt.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt lagar och andra bestämmelser som begränsar det arbete som får utföras ur säkerhetssynpunkt.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt lagar och andra bestämmelser som begränsar det arbete som får utföras ur säkerhetssynpunkt.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer enkla lackeringsarbeten.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer enkla lackeringsarbeten.
|
Eleven utför i samråd med handledare och i bekanta situationer enkla lackeringsarbeten.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer enkel diagnostik och enkla kostnadsberäkningar.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer enkel diagnostik och enkla kostnadsberäkningar.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare och i bekanta situationer enkel diagnostik och enkla kostnadsberäkningar.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet relevanta arbetsmetoder och verktyg samt relevant utrustning enligt praxis.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet relevanta arbetsmetoder och verktyg samt relevant utrustning enligt praxis.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt och nyanserat med hjälp av det olika metoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver utförligt med hjälp av det olika metoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven hittar och använder det informationsmaterial som arbetet kräver samt beskriver översiktligt med hjälp av det olika metoder och olika materials funktion och egenskaper.
|
Eleven använder med säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
Eleven utför arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven utför arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt med hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven utför arbetet med viss hänsyn till miljö och säkerhet samt med viss hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
I kommunikationen använder eleven med säkerhet tekniska begrepp.
|
|
I kommunikationen använder eleven med viss säkerhet tekniska begrepp.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|