Eleven beskriver utförligt och nyanserat transportbranschens struktur och förutsättningar, logistikens betydelse för samhället samt den inverkan på människor och miljö som olika transportslag och logistiklösningar för med sig.
|
Eleven beskriver utförligt transportbranschens struktur och förutsättningar, logistikens betydelse för samhället samt den inverkan på människor och miljö som olika transportslag och logistiklösningar för med sig.
|
Eleven beskriver översiktligt transportbranschens struktur och förutsättningar, logistikens betydelse för samhället samt den inverkan på människor och miljö som olika transportslag och logistiklösningar för med sig.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat processer för transaktioner och flöden i lager samt villkor och förutsättningar för lager och terminalhantering.
|
Eleven beskriver också utförligt processer för transaktioner och flöden i lager samt villkor och förutsättningar för lager och terminalhantering.
|
Eleven beskriver också översiktligt processer för transaktioner och flöden i lager samt villkor och förutsättningar för lager och terminalhantering.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat rutiner för inventeringar samt lagerhanteringens betydelse för kostnader och leveransservice.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt rutiner för inventeringar samt lagerhanteringens betydelse för kostnader och leveransservice.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt rutiner för inventeringar samt lagerhanteringens betydelse för kostnader och leveransservice.
|
Eleven hanterar med säkerhet gods i lager och terminal.
|
|
Eleven hanterar med viss säkerhet gods i lager och terminal.
|
I arbetet använder eleven avancerade strategier för att planera lagren och terminalytorna.
|
I arbetet använder eleven strategier för att planera lagren och terminalytorna.
|
I arbetet använder eleven enkla strategier för att planera lagren och terminalytorna.
|
Eleven använder it-stöd och dator för lagerhantering och dimensionering av lager.
|
|
Eleven använder it-stöd och dator för lagerhantering och dimensionering av lager.
|
Dessutom använder eleven i bekanta och nya situationer avancerade tekniska lösningar för en effektiv och rationell lager- och terminalhantering.
|
Dessutom använder eleven i bekanta och delvis nya situationer tekniska lösningar för en effektiv och rationell lager- och terminalhantering.
|
Dessutom använder eleven i bekanta situationer enkla tekniska lösningar för en effektiv och rationell lager- och terminalhantering.
|
Eleven utför efter samråd med handledare avancerade vikt- och volymberäkningar för olika godsslag.
|
Eleven utför efter samråd med handledare vikt- och volymberäkningar för olika godsslag.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkla vikt- och volymberäkningar för olika godsslag.
|
I arbetet ger eleven exempel på hur organisation, rutiner och lagerhantering påverkar effektivisering av varuflöden i lager samt beskriver utförligt och nyanserat hur godsflöden kan styras för en optimal disponering av ytor.
|
I arbetet ger eleven exempel på hur organisation, rutiner och lagerhantering påverkar effektivisering av varuflöden i lager samt beskriver utförligt hur godsflöden kan styras för en optimal disponering av ytor.
|
I arbetet ger eleven exempel på hur organisation, rutiner och lagerhantering påverkar effektivisering av varuflöden i lager samt beskriver översiktligt hur godsflöden kan styras för en optimal disponering av ytor.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt och nyanserat sin lagerhantering utifrån ekonomiska och miljömässiga faktorer.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt sin lagerhantering utifrån ekonomiska och miljömässiga faktorer.
|
Dessutom motiverar eleven översiktligt sin lagerhantering utifrån ekonomiska och miljömässiga faktorer.
|
Eleven arbetar ergonomiskt, säkert, miljömässigt och kvalitetsmässigt utifrån lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt, säkert, miljömässigt och kvalitetsmässigt utifrån lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och utrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och utrustning.
|
Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat.
|
Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat.
|
Dessutom samarbetar eleven för att nå planerade resultat.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|