Eleven beskriver utförligt och nyanserat funktionsprinciper för och konstruktioner av vald lastbilspåbyggnad och utrustning, olika system och komponenter samt hur de samverkar.
|
Eleven beskriver utförligt funktionsprinciper för och konstruktioner av vald lastbilspåbyggnad och utrustning, olika system och komponenter samt hur de samverkar.
|
Eleven beskriver översiktligt funktionsprinciper för och konstruktioner av vald lastbilspåbyggnad och utrustning, olika system och komponenter samt hur de samverkar.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare, i bekanta men även nya situationer enklare montering samt systeminstallation av vald lastbilspåbyggnad och utrustning.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare, i bekanta situationer enklare montering samt systeminstallation av vald lastbilspåbyggnad och utrustning.
|
Eleven utför, i samråd med handledare, i bekanta situationer enklare montering samt systeminstallation av vald lastbilspåbyggnad och utrustning.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta men även nya situationer enklare felsökning och reparationer av lastbilspåbyggnaden, komponenter och tillhörande utrustning.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta situationer enklare felsökning och reparationer av lastbilspåbyggnaden, komponenter och tillhörande utrustning.
|
Dessutom utför eleven, i samråd med handledare, i bekanta situationer enklare felsökning och reparationer av lastbilspåbyggnaden, komponenter och tillhörande utrustning.
|
Vid reparationer utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta men även nya situationer den demontering, montering samt justering av komponenter som arbetet kräver.
|
Vid reparationer utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta situationer den demontering, montering samt justering av komponenter som arbetet kräver.
|
Vid reparationer utför eleven, i samråd med handledare, i bekanta situationer den demontering, montering samt justering av komponenter som arbetet kräver.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet rätt arbetsmetod och med mycket gott handlag specialverktyg, verktyg och utrustning.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet rätt arbetsmetod och med gott handlag specialverktyg, verktyg och utrustning.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet rätt arbetsmetod och med visst handlag specialverktyg, verktyg och utrustning.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet manualer, scheman och digitala informationssystem.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet manualer, scheman och digitala informationssystem.
|
Eleven arbetar på ett säkert, miljö- och kvalitetsmässigt sätt utifrån lagar och andra bestämmelser samt fordons- eller påbyggnadstillverkarens krav.
|
|
Eleven arbetar på ett säkert, miljö- och kvalitetsmässigt sätt utifrån lagar och andra bestämmelser samt fordons- eller påbyggnadstillverkarens krav.
|
När eleven kommunicerar med kunder och arbetskamrater använder eleven med säkerhet ett yrkesmässigt språk.
|
|
När eleven kommunicerar med kunder och arbetskamrater använder eleven med viss säkerhet ett yrkesmässigt språk.
|
I kommunikationen med kunder anpassar eleven språket efter målgruppen.
|
|
I kommunikationen med kunder anpassar eleven språket efter målgruppen.
|
Dessutom arbetar eleven såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat.
|
|
Dessutom arbetar eleven såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|