Eleven observerar i samband med stallturer foderhanteringssystem och produktionssystem samt redogör utförligt och nyanserat för hur systemen används i olika produktionsgrenar.
|
Eleven observerar i samband med stallturer foderhanteringssystem och produktionssystem samt redogör utförligt för hur systemen används i olika produktionsgrenar.
|
Eleven observerar i samband med stallturer foderhanteringssystem och produktionssystem samt redogör översiktligt för hur systemen används i olika produktionsgrenar.
|
Eleven tolkar också med säkerhet tecken på produktionsstörningar, gör välgrundade och nyanserade bedömningar av hur störningarna påverkar produktionsresultatet samt redogör utförligt och nyanserat för hur störningarna kan förebyggas.
|
Eleven tolkar också med viss säkerhet tecken på produktionsstörningar, gör välgrundade bedömningar av hur störningarna påverkar produktionsresultatet samt redogör utförligt för hur störningarna kan förebyggas.
|
Eleven tolkar också med viss säkerhet tecken på produktionsstörningar, gör enkla bedömningar av hur störningarna påverkar produktionsresultatet samt redogör översiktligt för hur störningarna kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur arbetet med fortplantningsrutiner planeras och genomförs.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur arbetet med fortplantningsrutiner planeras och genomförs.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur arbetet med fortplantningsrutiner planeras och genomförs.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom ett specialområde.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom ett specialområde.
|
Eleven planerar och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom ett specialområde.
|
I planeringen upprättar eleven en avancerad ekonomisk kalkyl.
|
I planeringen upprättar eleven en ekonomisk kalkyl.
|
I planeringen upprättar eleven en enkel ekonomisk kalkyl.
|
Eleven redogör i kalkylen utförligt och nyanserat för vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
Eleven redogör i kalkylen utförligt för vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
Eleven redogör i kalkylen översiktligt för vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
I arbetet vårdar och behandlar eleven efter samråd med handledare djur.
|
I arbetet vårdar och behandlar eleven efter samråd med handledare djur.
|
I arbetet vårdar och behandlar eleven i samråd med handledare djur.
|
Arbetet utförs på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
|
Arbetet utförs på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt med lantbruksdjur, teknisk utrustning och stall.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt med lantbruksdjur, teknisk utrustning och stall.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|