Eleven beskriver utförligt och nyanserat vård och omsorg i några länder samt hur kultur, normer och värderingar påverkar vården och omsorgen i dem.
|
Eleven beskriver utförligt vård och omsorg i några länder samt hur kultur, normer och värderingar påverkar vården och omsorgen i dem.
|
Eleven beskriver översiktligt vård och omsorg i några länder samt hur kultur, normer och värderingar påverkar vården och omsorgen i dem.
|
Dessutom gör eleven utförliga och nyanserade jämförelser med vården i Sverige.
|
Dessutom gör eleven utförliga jämförelser med vården i Sverige.
|
Dessutom gör eleven enkla jämförelser med vården i Sverige.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat några hälsoproblem i ett internationellt perspektiv.
|
Eleven beskriver utförligt några hälsoproblem i ett internationellt perspektiv.
|
Eleven beskriver översiktligt några hälsoproblem i ett internationellt perspektiv.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för internationella överenskommelser och biståndsarbete.
|
Eleven redogör även utförligt för internationella överenskommelser och biståndsarbete.
|
Eleven redogör även översiktligt för internationella överenskommelser och biståndsarbete.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat värdekonflikter inom vård och omsorg i några länder.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt värdekonflikter inom vård och omsorg i några länder.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt värdekonflikter inom vård och omsorg i några länder.
|
I diskussionen värderar eleven med nyanserade omdömen olika ställningstaganden i dessa frågor.
|
|
I diskussionen värderar eleven med enkla omdömen olika ställningstaganden i dessa frågor.
|
I diskussionen använder eleven med säkerhet centrala etiska begrepp.
|
|
I diskussionen använder eleven med viss säkerhet centrala etiska begrepp.
|
Eleven kommunicerar med och bemöter människor i olika sociala och kulturella sammanhang.
|
|
Eleven kommunicerar med och bemöter människor i olika sociala och kulturella sammanhang.
|
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
|
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
|
Detta gör eleven i samråd med handledare.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen det egna förhållningssättet i mötet med patienter och brukare samt ger förslag på hur det egna förhållningssättet kan utvecklas.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen det egna förhållningssättet i mötet med patienter och brukare.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen det egna förhållningssättet i mötet med patienter och brukare.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|