Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika traditionella och moderna maträtter och dryckesalternativ.
|
Eleven beskriver utförligt olika traditionella och moderna maträtter och dryckesalternativ.
|
Eleven beskriver översiktligt olika traditionella och moderna maträtter och dryckesalternativ.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat måltiden ur ett historiskt och nutida perspektiv.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt måltiden ur ett historiskt och nutida perspektiv.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt måltiden ur ett historiskt och nutida perspektiv.
|
Eleven komponerar med säkerhet måltider där mat och dryck samverkar utifrån traditioner och trender, olika kulturer och livsstilar samt speciella tillfällen.
|
|
Eleven komponerar med viss säkerhet måltider där mat och dryck samverkar utifrån traditioner och trender, olika kulturer och livsstilar samt speciella tillfällen.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet olika sensoriska provningsmetoder.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet olika sensoriska provningsmetoder.
|
Eleven motiverar utförligt och nyanserat sin komposition dels utifrån sinnenas upplevelser, dels utifrån tradition och trend.
|
Eleven motiverar utförligt sin komposition dels utifrån sinnenas upplevelser, dels utifrån tradition och trend.
|
Eleven motiverar översiktligt sin komposition dels utifrån sinnenas upplevelser, dels utifrån tradition och trend.
|
Dessutom skapar eleven med säkerhet måltider och menyer för olika teman.
|
Dessutom skapar eleven med viss säkerhet måltider och menyer för olika teman.
|
Dessutom skapar eleven med viss säkerhet enkla måltider och menyer för olika teman.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kompositionerna kan förbättras.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med säkerhet samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situationen.
|
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med viss säkerhet samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen.
|