Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare matlagning.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare matlagning.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare matlagning.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och efter samråd med handledare avancerade maträtter och anrättningar med god kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och efter samråd med handledare avancerade maträtter och anrättningar med tillfredsställande kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och i samråd med handledare avancerade maträtter och anrättningar med tillfredsställande kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
Eleven utför arbetet inom givna tidsramar.
|
|
Eleven utför arbetet inom givna tidsramar.
|
I arbetet utför eleven med säkerhet ekonomisk planering och kalkylering vid val av råvaror och prissättning av maträtter.
|
|
I arbetet utför eleven med viss säkerhet ekonomisk planering och kalkylering vid val av råvaror och prissättning av maträtter.
|
Eleven utformar med säkerhet recept, matsedlar och menyer samt planerar med säkerhet inköp utifrån ekonomiska konsekvenser.
|
Eleven utformar med viss säkerhet recept, matsedlar och menyer samt planerar med viss säkerhet inköp utifrån ekonomiska konsekvenser.
|
Eleven utformar med handledning recept, matsedlar och menyer samt planerar med viss säkerhet inköp utifrån ekonomiska konsekvenser.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven efter samråd med handledare sitt arbete med hjälp av egenkontroll.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven efter samråd med handledare sitt arbete med hjälp av egenkontroll.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven i samråd med handledare sitt arbete med hjälp av egenkontroll.
|
Dessutom följer eleven efter samråd med handledare upp resultatet av egenkontrollen.
|
Dessutom följer eleven efter samråd med handledare upp resultatet av egenkontrollen.
|
Dessutom följer eleven i samråd med handledare upp resultatet av egenkontrollen.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med andra och använder fackspråk.
|
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med andra och använder fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|