Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika varor och produkter inom valt specialiseringsområde samt hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt för olika varor och produkter inom valt specialiseringsområde samt hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör översiktligt för olika varor och produkter inom valt specialiseringsområde samt hanterar dem i samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika arbetsuppgifter och rutiner inom det valda specialiseringsområdet.
|
Eleven redogör utförligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom det valda specialiseringsområdet.
|
Eleven redogör översiktligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom det valda specialiseringsområdet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för trender, influenser och utveckling inom valt specialiseringsområde.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för trender, influenser och utveckling inom valt specialiseringsområde.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för trender, influenser och utveckling inom valt specialiseringsområde.
|
Eleven planerar för beställning av varor inom valt specialiseringsområde och beställer dem efter samråd med handledare.
|
Eleven planerar för beställning av varor inom valt specialiseringsområde och beställer dem efter samråd med handledare.
|
Eleven planerar för beställning av varor inom valt specialiseringsområde och beställer dem i samråd med handledare.
|
I arbetet gör eleven med säkerhet ekonomiska kalkyler samt redogör utförligt och nyanserat för olika konsekvenser av val av varor.
|
I arbetet gör eleven med viss säkerhet ekonomiska kalkyler samt redogör utförligt för olika konsekvenser av val av varor.
|
I arbetet gör eleven med viss säkerhet ekonomiska kalkyler samt redogör översiktligt för olika konsekvenser av val av varor.
|
Dessutom ger eleven några exempel på och förklarar utförligt tänkbara faktorer som kan påverka lönsamheten i verksamheten.
|
Dessutom ger eleven några exempel på och förklarar översiktligt tänkbara faktorer som kan påverka lönsamheten i verksamheten.
|
Dessutom ger eleven några exempel på tänkbara faktorer som kan påverka lönsamheten i verksamheten.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och efter samråd med handledare.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och efter samråd med handledare.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och i samråd med handledare.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämpliga för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
Maträtterna och brödet är av god kvalitet.
|
|
Maträtterna och brödet är av tillfredsställande kvalitet.
|
Eleven väljer med säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker varor.
|
|
Eleven väljer med viss säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker varor.
|
Eleven diskuterar med säkerhet med kunden och kombinerar därefter med säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter och hela måltider samt ger exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven diskuterar med viss säkerhet med kunden och kombinerar därefter med viss säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter och hela måltider samt ger exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven diskuterar med viss säkerhet med kunden och kombinerar därefter med viss säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter och hela måltider samt ger enkla exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|