Eleven redogör utförligt och nyanserat för dagligvaruhandels olika varor och produkter samt hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt för dagligvaruhandels olika varor och produkter samt hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör översiktligt för dagligvaruhandels olika varor och produkter samt hanterar dem i samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Eleven redogör utförligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Eleven redogör översiktligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och efter samråd med handledare.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och efter samråd med handledare.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och i samråd med handledare.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
Maträtterna och brödet är av god kvalitet.
|
|
Maträtterna och brödet är av tillfredsställande kvalitet.
|
Eleven väljer med säkerhet lämpligt förpackningsmaterial.
|
|
Eleven väljer med viss säkerhet lämpligt förpackningsmaterial.
|
Eleven diskuterar med kunden och kombinerar därefter med säkerhet olika råvaror och produkter till olika maträtter eller hela måltider och ger, utifrån diskussionen med kunden, exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven kombinerar med viss säkerhet olika råvaror och produkter till olika maträtter eller en hel måltid och ger exempel till kunden på hur de kan tillredas.
|
Eleven kombinerar med viss säkerhet olika råvaror och produkter till enkla maträtter och ger enkla exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|