Eleven redogör utförligt och nyanserat för dagligvaruhandels lönsamhet samt för olika varor och produkter och hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt för dagligvaruhandels lönsamhet samt för olika varor och produkter och hanterar dem efter samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör översiktligt för dagligvaruhandels lönsamhet samt för olika varor och produkter och hanterar dem i samråd med handledare på lämpligt sätt.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Eleven redogör utförligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Eleven redogör översiktligt för olika arbetsuppgifter och rutiner inom olika avdelningar i dagligvaruhandeln.
|
Dessutom beställer eleven med säkerhet varor inom något område och exponerar dem efter samråd med handledare.
|
Dessutom beställer eleven med viss säkerhet varor inom något område och exponerar dem i samråd med handledare.
|
Dessutom beställer eleven med viss säkerhet varor inom något område.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare enklare maträtter och bakning av bröd i butik.
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och efter samråd med handledare.
|
|
Dessutom tillagar och bakar eleven dessa metodiskt, hantverksmässigt och i samråd med handledare.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag vanliga tillagningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
Maträtterna och brödet är av god kvalitet.
|
|
Maträtterna och brödet är av tillfredsställande kvalitet.
|
Eleven väljer med säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker varor.
|
|
Eleven väljer med viss säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker varor.
|
Eleven diskuterar med säkerhet med kunden och kombinerar därefter med säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter eller hela måltider samt ger exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven diskuterar med viss säkerhet med kunden och kombinerar därefter med viss säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter eller hela måltider samt ger exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven diskuterar med viss säkerhet med kunden och kombinerar därefter med viss säkerhet olika råvaror och produkter till maträtter samt ger enkla exempel på hur de kan tillredas.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|