Eleven beskriver ett omfattande antal begrepp och samband mellan begrepp samt använder dem med mycket god säkerhet.
|
Eleven beskriver ett omfattande antal begrepp och samband mellan begrepp samt använder dem med god säkerhet.
|
Eleven beskriver grundläggande begrepp och samband mellan begrepp samt använder dem med tillfredsställande säkerhet.
|
Eleven hanterar ett omfattande antal procedurer och löser uppgifter av standardkaraktär med mycket god säkerhet, både utan och med digitala verktyg.
|
Eleven hanterar ett omfattande antal procedurer och löser uppgifter av standardkaraktär med god säkerhet, både utan och med digitala verktyg.
|
Eleven hanterar grundläggande procedurer och löser uppgifter av standardkaraktär med tillfredsställande säkerhet, både utan och med digitala verktyg.
|
Eleven löser komplexa problem inom kursens olika områden.
|
Eleven löser relativt komplexa problem inom kursens olika områden.
|
Eleven löser enkla problem inom kursens olika områden.
|
Eleven bedömer resultatens rimlighet.
|
|
Eleven bedömer resultatens rimlighet.
|
Eleven tillämpar och formulerar matematiska modeller i komplexa uppgifter, samt utvärderar matematiska modellers egenskaper och begränsningar.
|
Eleven tillämpar och formulerar matematiska modeller i relativt komplexa uppgifter, samt utvärderar matematiska modellers egenskaper och begränsningar.
|
Eleven tillämpar och formulerar matematiska modeller i enkla uppgifter, samt utvärderar matematiska modellers egenskaper och begränsningar.
|
Eleven för väl underbyggda matematiska resonemang, genomför bevis och följer avancerade matematiska resonemang.
|
Eleven för relativt väl underbyggda matematiska resonemang, genomför enkla bevis och följer relativt avancerade matematiska resonemang.
|
Eleven för delvis underbyggda matematiska resonemang och följer enkla matematiska resonemang.
|
Eleven uttrycker sig med matematiska symboler och andra representationer på ett tydligt och korrekt sätt.
|
Eleven uttrycker sig med matematiska symboler och andra representationer på ett till stor del tydligt och korrekt sätt.
|
Eleven uttrycker sig med matematiska symboler och andra representationer på ett i huvudsak fungerande sätt.
|
Eleven hanterar avancerade uttryck med mycket god säkerhet.
|
Eleven hanterar avancerade uttryck med god säkerhet.
|
-
|