Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete och genomför efter samråd med handledare några medieproduktioner med hjälp av modern teknik som är anpassad till syfte och målgrupp.
|
Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete och genomför efter samråd med handledare några medieproduktioner med hjälp av modern teknik.
|
Eleven gör en enkel planering av sitt arbete och genomför i samråd med handledare några medieproduktioner med hjälp av modern teknik.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet någon metod för att ta fram underlag till medieproduktioner riktade mot tänkta målgrupper och utför ett genomarbetat researcharbete.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet någon metod för att ta fram underlag till medieproduktioner riktade mot tänkta målgrupper och utför ett genomarbetat researcharbete.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet någon metod för att ta fram underlag till medieproduktioner riktade mot tänkta målgrupper och utför ett enkelt researcharbete.
|
Eleven gör en välgrundad och nyanserad bedömning av researcharbetets användbarhet.
|
Eleven gör en välgrundad bedömning av researcharbetets användbarhet.
|
Eleven gör en enkel bedömning av researcharbetets användbarhet.
|
Eleven presenterar förarbetet i form av genomarbetade synopsis, manus eller skisser.
|
Eleven presenterar förarbetet i form av genomarbetade synopsis, manus eller skisser.
|
Eleven presenterar förarbetet i form av enkla synopsis, manus eller skisser.
|
I medieproduktionen använder eleven med säkerhet text, bild och ljud i samverkan för att nå uppsatta mål utifrån synopsis, manus eller skisser samt tänkt målgrupp.
|
|
I medieproduktionen använder eleven med viss säkerhet text, bild och ljud i samverkan för att nå uppsatta mål utifrån synopsis, manus eller skisser samt tänkt målgrupp.
|
Eleven använder genomtänkta berättargrepp för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp.
|
Eleven använder berättargrepp för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp.
|
Eleven använder enkla berättargrepp för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp.
|
Under arbetets gång löser eleven efter samråd med handledare uppkomna problem.
|
Under arbetets gång löser eleven efter samråd med handledare uppkomna problem.
|
Under arbetets gång löser eleven i samråd med handledare uppkomna problem.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika roller vid medieproduktioner samt hur rollerna påverkar och är beroende av varandra.
|
Eleven redogör utförligt för olika roller vid medieproduktioner samt hur rollerna påverkar och är beroende av varandra.
|
Eleven redogör översiktligt för olika roller vid medieproduktioner samt hur rollerna påverkar och är beroende av varandra.
|
Dessutom beskriver eleven med hjälp av modeller och begrepp utförligt och nyanserat hur de olika stegen i arbetet med medieproduktioner bildar en helhet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt hur de olika stegen i arbetet med medieproduktioner bildar en helhet.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt hur de olika stegen i arbetet med medieproduktioner bildar en helhet.
|
I arbetet samarbetar eleven med andra för att nå planerade mål.
|
|
I arbetet samarbetar eleven med andra för att nå planerade mål.
|
Eleven väljer och använder strategier för att hålla sig inom uppsatta tidsramar.
|
Eleven väljer och använder strategier för att hålla sig inom uppsatta tidsramar.
|
Eleven väljer och använder en enkel strategi för att hålla sig inom uppsatta tidsramar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för de berättargrepp som hon eller han använt i sin medieproduktion för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp samt drar välgrundade och nyanserade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven redogör utförligt för de berättargrepp som hon eller han använt i sin medieproduktion för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp samt drar välgrundade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven redogör översiktligt för de berättargrepp som hon eller han använt i sin medieproduktion för att förmedla innehållet till en tänkt målgrupp samt drar enkla slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven gör en komplex analys av medieproduktioner, som inbegriper välgrundade och nyanserade resonemang om produktionernas utformning och målgruppsanpassning.
|
Eleven gör en analys av medieproduktioner, som inbegriper välgrundade resonemang om produktionernas utformning och målgruppsanpassning.
|
Eleven gör en enkel analys av medieproduktioner, som inbegriper enkla resonemang om produktionernas utformning och målgruppsanpassning.
|
I sin analys använder eleven begrepp ur några kommunikationsvetenskapliga teorier, samt egna och andras dokumenterade erfarenheter, för att dra välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I sin analys använder eleven begrepp ur någon kommunikationsvetenskaplig teori, samt egna och andras dokumenterade erfarenheter, för att dra välgrundade slutsatser.
|
I sin analys använder eleven begrepp ur någon kommunikationsvetenskaplig teori för att dra enkla slutsatser.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom intar eleven vid behov olika arbetsroller i gruppen.
|
-
|
-
|
Vid behov anpassar eleven strategierna för att arbetet ska slutföras inom uppsatta tidsramar.
|
-
|
-
|
Dessutom ger eleven välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|
Dessutom ger eleven förslag på hur medieproduktionerna kan förbättras.
|
-
|
-
|