Eleven redogör utförligt och nyanserat för mediernas utveckling, mediesituationen i dag och mediernas roll i samhället.
|
Eleven redogör utförligt för mediernas utveckling, mediesituationen i dag och mediernas roll i samhället.
|
Eleven redogör översiktligt för mediernas utveckling, mediesituationen i dag och mediernas roll i samhället.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för komplexa samband mellan mediernas roll och demokratins och samtidskulturens utveckling.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för samband mellan mediernas roll och demokratins och samtidskulturens utveckling.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för enkla samband mellan mediernas roll och demokratins och samtidskulturens utveckling.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för den svenska och internationella mediestrukturen.
|
Eleven redogör utförligt för den svenska och internationella mediestrukturen.
|
Eleven redogör översiktligt för den svenska och internationella mediestrukturen.
|
Dessutom drar eleven välgrundade och nyanserade slutsatser om utvecklingstendenser inom dagens massmedier och kommunikation.
|
Dessutom drar eleven välgrundade slutsatser om utvecklingstendenser inom dagens massmedier och kommunikation.
|
Dessutom drar eleven enkla slutsatser om utvecklingstendenser inom dagens massmedier och kommunikation.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet kommunikationsteorier för att beskriva komplexa samband mellan människor, medier och samhälle.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet någon kommunikationsteori för att beskriva samband mellan människor, medier och samhälle.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet någon kommunikationsteori för att beskriva enkla samband mellan människor, medier och samhälle.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för lagar, andra bestämmelser, överenskommelser och etiska regler inom medieområdet samt för bakgrunden till deras utformning och förändring.
|
Eleven redogör utförligt för lagar, andra bestämmelser, överenskommelser och etiska regler inom medieområdet samt för bakgrunden till deras utformning och förändring.
|
Eleven redogör översiktligt för lagar, andra bestämmelser, överenskommelser och etiska regler inom medieområdet samt för bakgrunden till deras utformning och förändring.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat lagar och regler i förhållande till mediernas innehåll och drar välgrundade och nyanserade slutsatser om hur de påverkar medierna i samhället.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt lagar och regler i förhållande till mediernas innehåll och drar välgrundade slutsatser om hur de påverkar medierna i samhället.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt lagar och regler i förhållande till mediernas innehåll och drar enkla slutsatser om hur de påverkar medierna i samhället.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet digitala medietillämpningar och andra källor för att söka, granska, tolka och värdera information.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet digitala medietillämpningar och andra källor för att söka, granska, tolka och värdera information.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen informationens relevans och källornas trovärdighet.
|
|
Eleven värderar med enkla omdömen informationens relevans och källornas trovärdighet.
|
Eleven presenterar med säkerhet sina resultat och mediebudskap på ett strukturerat sätt samt formulerar sig självständigt i förhållande till källorna.
|
Eleven presenterar sina resultat och mediebudskap på ett strukturerat sätt samt formulerar sig självständigt i förhållande till källorna.
|
Eleven presenterar med viss säkerhet sina resultat och mediebudskap på ett strukturerat sätt.
|