Eleven redogör utförligt och nyanserat för musiklära.
|
Eleven redogör utförligt för musiklära.
|
Eleven redogör översiktligt för musiklära.
|
Dessutom identifierar eleven med säkerhet och redogör utförligt och nyanserat för några enkla musikaliska former.
|
Dessutom identifierar eleven med viss säkerhet och redogör utförligt för några enkla musikaliska former.
|
Dessutom identifierar eleven med viss säkerhet och redogör översiktligt för några enkla musikaliska former.
|
I redogörelsen gör eleven en välgrundad och nyanserad jämförelse av de musikaliska formerna samt använder med säkerhet musikteoretiska begrepp.
|
I redogörelsen använder eleven med viss säkerhet musikteoretiska begrepp.
|
I redogörelserna använder eleven med viss säkerhet vanliga musikteoretiska begrepp.
|
Eleven utför med säkerhet gehörsövningar, noterar klingande musikexempel med vedertagen notationspraxis och gör komplexa musikaliska analysuppgifter i olika genrer och med lämplig analysmodell.
|
Eleven utför med viss säkerhet gehörsövningar, noterar klingande musikexempel och gör musikaliska analysuppgifter i olika genrer.
|
Eleven utför med viss säkerhet enkla gehörsövningar, noterar enkla klingande musikexempel och gör enkla musikaliska analysuppgifter i olika genrer.
|
Eleven skriver och läser med säkerhet noter i två klaver samt musicerar efter noter i minst två klaver.
|
Eleven skriver och läser med viss säkerhet noter i två klaver samt musicerar efter noter i en klav.
|
Eleven skriver och läser med viss säkerhet noter i två klaver.
|
Eleven sjunger efter notbilder och på gehör med god kvalitet när det gäller rytm, melodi, harmonik och form.
|
Eleven sjunger efter enkla notbilder och på gehör med tillfredsställande kvalitet när det gäller rytm, melodi, harmonik och form.
|
Eleven sjunger med stöd efter enkla notbilder och på gehör.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sitt musicerande med hjälp av musikteoretiska begrepp samt ger förslag på hur musicerandet kan förbättras.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sitt musicerande med hjälp av musikteoretiska begrepp.
|
Eleven värderar med enkla omdömen sitt musicerande med hjälp av musikteoretiska begrepp.
|
|
I sitt musicerande kopplar eleven ihop gehör och musikteori.
|
-
|