Eleven musicerar nyanserat och med säkerhet i ensemble och kör, efter komplexa notbilder och i styrd och fri gehörsbaserad musik.
|
Eleven musicerar nyanserat och med viss säkerhet i ensemble och kör, efter notbilder och i styrd gehörsbaserad musik.
|
Eleven musicerar med viss säkerhet i ensemble och kör, efter enkla och kända notbilder och i enkel och styrd gehörsbaserad musik.
|
I sitt musicerande uppvisar eleven ett konstnärligt uttryck och följer med säkerhet genrespecifika krav.
|
I sitt musicerande uppvisar eleven ett konstnärligt uttryck och följer med viss säkerhet genrespecifika krav.
|
I sitt musicerande uppvisar eleven ett visst konstnärligt uttryck och följer med viss säkerhet genrespecifika krav.
|
Eleven tar ansvar för instuderingen, och det musikaliska resultatet är gott.
|
|
Eleven tar ansvar för instuderingen, och det musikaliska resultatet är tillfredsställande.
|
Eleven deltar i och redogör utförligt och nyanserat för några metoder för röstvård.
|
Eleven deltar i och redogör utförligt för någon metod för röstvård.
|
Eleven deltar i och redogör översiktligt för någon metod för röstvård.
|
Eleven gör en avancerad bearbetning av komplext musikaliskt material för den egna gruppen.
|
Eleven gör en bearbetning av musikaliskt material för den egna gruppen.
|
Eleven gör en enkel bearbetning av enkelt musikaliskt material för den egna gruppen.
|
Eleven samarbetar med säkerhet samt tar ansvar vid gruppens musikframförande och i kommunikation med publik.
|
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet samt tar ansvar vid gruppens musikframförande och i kommunikation med publik.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen innehållet i och dispositionen av musikframförandet och kommunikationen med publiken samt ger förslag på hur detta kan förbättras.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen innehållet i och dispositionen av musikframförandet och kommunikationen med publiken.
|
Eleven värderar med enkla omdömen innehållet i och dispositionen av musikframförandet och kommunikationen med publiken.
|
Eleven använder med säkerhet enkel musikteknisk utrustning för det egna musicerandet samt ger välgrundade och nyanserade förslag på hur gruppen bättre kan utnyttja musikteknisk utrustning även i olika konsertsituationer.
|
Eleven använder med viss säkerhet enkel musikteknisk utrustning för det egna musicerandet samt ger välgrundade förslag på hur gruppen bättre kan utnyttja musikteknisk utrustning.
|
Eleven använder med viss säkerhet enkel musikteknisk utrustning för det egna musicerandet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för några arbetsmiljöfrågor som rör ensemblemusicerande och körsång samt ger välgrundade och nyanserade förslag på hur arbetsmiljön kan förbättras.
|
Eleven redogör utförligt för några arbetsmiljöfrågor som rör ensemblemusicerande och körsång.
|
Eleven redogör översiktligt för några arbetsmiljöfrågor som rör ensemblemusicerande och körsång.
|
Dessutom ger eleven välgrundade och nyanserade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom ger eleven välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
Dessutom tar eleven initiativ till röstvård som utvecklar rösten.
|
-
|
-
|