Eleven tar ansvar för att studera in och framföra musikverk av större omfattning med tillfredsställande resultat.
|
Eleven tar ansvar för att studera in och framföra musikverk av en viss omfattning med tillfredsställande resultat.
|
Eleven tar ansvar för att studera in och framföra musikverk av mindre omfattning med tillfredsställande resultat.
|
I sitt musicerande, efter noter och på gehör, uppvisar eleven ett gott konstnärligt och personligt uttryck och följer med säkerhet genrespecifika krav utifrån musikens historiska och kulturella sammanhang.
|
I sitt musicerande, efter noter och på gehör, uppvisar eleven ett konstnärligt uttryck och följer med säkerhet genrespecifika krav utifrån musikens historiska och kulturella sammanhang.
|
I sitt musicerande, efter noter och på gehör, uppvisar eleven ett visst konstnärligt uttryck och följer med viss säkerhet genrespecifika krav utifrån musikens historiska och kulturella sammanhang.
|
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade musikaliska tolkningar utifrån genre och praxis.
|
Dessutom gör eleven välgrundade musikaliska tolkningar utifrån genre och praxis.
|
Dessutom gör eleven enkla musikaliska tolkningar utifrån genre och praxis.
|
Eleven uppvisar en väl utvecklad spel- eller sångteknik och anpassar den väl till olika musikaliska uttryck.
|
Eleven uppvisar en utvecklad spel- eller sångteknik och anpassar den till olika musikaliska uttryck.
|
Eleven uppvisar en något utvecklad spel- eller sångteknik och anpassar den delvis till olika musikaliska uttryck.
|
Eleven spelar eller sjunger en omfattande grundläggande repertoar med tillfredsställande musikaliskt resultat.
|
Eleven spelar eller sjunger en grundläggande repertoar med tillfredsställande musikaliskt resultat.
|
Eleven spelar eller sjunger en begränsad grundläggande repertoar med tillfredsställande musikaliskt resultat.
|
Eleven tar ansvar för instudering av musik, prövar några strategier för musikalisk instudering, upptäcker och analyserar spel- eller sångtekniska områden som behöver särskild uppmärksamhet samt arbetar efter lärarens instruktioner och egna väl fungerande övningar i sitt eget övande.
|
Eleven tar ansvar för instudering av musik, prövar några strategier för musikalisk instudering, upptäcker spel- eller sångtekniska områden som behöver särskild uppmärksamhet och arbetar efter lärarens instruktioner i sitt eget övande.
|
Eleven tar ansvar för instudering av musik, prövar någon strategi för musikalisk instudering och arbetar efter lärarens instruktioner i sitt eget övande.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för instrumentets konstruktion, funktion och vård, alternativt för röstfysiologi och röstvård.
|
Eleven redogör utförligt för instrumentets konstruktion, funktion och vård, alternativt för röstfysiologi och röstvård.
|
Eleven redogör översiktligt för instrumentets konstruktion och funktion, alternativt för röstfysiologi och röstvård.
|
Eleven kommunicerar med och anpassar sitt musikaliska uttryck med tillfredsställande resultat till publik vid konsertframförande och anpassar sitt musikaliska uttryck till publik och medmusiker med lyhördhet.
|
|
Eleven kommunicerar med och anpassar sitt musikaliska uttryck med tillfredsställande resultat till publik vid konsertframförande och anpassar sitt musikaliska uttryck till publik och medmusiker med viss lyhördhet.
|