Eleven musicerar efter enkel ackordanalys och på gehör.
|
|
Eleven musicerar efter enkel ackordanalys och på gehör.
|
I sitt musicerande följer eleven med säkerhet genrespecifika krav och uppvisar ett gott konstnärligt uttryck.
|
I sitt musicerande följer eleven med viss säkerhet genrespecifika krav och uppvisar ett konstnärligt uttryck.
|
I sitt musicerande följer eleven med viss säkerhet genrespecifika krav och uppvisar ett visst konstnärligt uttryck.
|
Det musikaliska resultatet av elevens bidrag till den musikaliska gestaltningen är gott.
|
|
Det musikaliska resultatet av elevens bidrag till den musikaliska gestaltningen är tillfredsställande.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för grundläggande instrumental och vokal repertoar i olika stilar.
|
Eleven redogör utförligt för grundläggande instrumental och vokal repertoar i olika stilar.
|
Eleven redogör översiktligt för grundläggande instrumental och vokal repertoar i olika stilar.
|
Eleven tar ansvar för instuderingen av enkla sånger, alternativt låtar och danser, både i grupp och självständigt och kan framföra dem inom gruppen.
|
Eleven tar ansvar för instuderingen av enkla sånger, alternativt låtar och danser, både i grupp och självständigt och kan framföra dem inom gruppen.
|
Eleven tar ansvar för instuderingen av enkla sånger, alternativt låtar och danser, i grupp och kan framföra dem inom gruppen.
|
Dessutom ger eleven välgrundade och nyanserade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom ger eleven välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom ger eleven enkla förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för de vanligaste musikinstrumenten och för grundläggande röstvård.
|
Eleven redogör utförligt för de vanligaste musikinstrumenten och för grundläggande röstvård.
|
Eleven redogör översiktligt för de vanligaste musikinstrumenten och för grundläggande röstvård.
|
Tillsammans med andra kan eleven med tillfredsställande resultat anpassa en sång, alternativt en låt, till den egna gruppens särdrag.
|
|
Tillsammans med andra kan eleven med tillfredsställande resultat anpassa en sång, alternativt en låt, till den egna gruppens särdrag.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för programvara för musikbearbetning och kan efter samråd med handledare koppla upp en ljudanläggning.
|
Eleven redogör utförligt för programvara för musikbearbetning och kan efter samråd med handledare koppla upp en ljudanläggning.
|
Eleven redogör översiktligt för programvara för musikbearbetning och kan i samråd med handledare koppla upp en ljudanläggning.
|
Eleven redogör utförligt för några arbetsmiljöfrågor som rör musicerande.
|
Eleven redogör utförligt för några arbetsmiljöfrågor som rör musicerande.
|
Eleven redogör översiktligt för några arbetsmiljöfrågor som rör musicerande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|