Eleven beskriver utförligt konstruktion, funktion och egenskaper hos några vanliga akustiska och elektriska instrument och ger flera exempel på hur rösten fungerar och hur olika rösttyper skiljer sig åt och hanteras i musikproduktion.
|
Eleven beskriver översiktligt konstruktion, funktion och egenskaper hos några vanliga akustiska och elektriska instrument och ger några exempel på hur rösten fungerar och hanteras i musikproduktion.
|
Eleven beskriver översiktligt konstruktion och egenskaper hos några vanliga instrument och ger något exempel på hur rösten fungerar.
|
Eleven hanterar och bearbetar med gott resultat såväl analoga som digitala ljudsignaler, samplar musik och hanterar kvalificerad teknik för detta.
|
Eleven hanterar och bearbetar med gott resultat såväl analoga som digitala ljudsignaler, samplar musik och hanterar teknik för detta.
|
Eleven hanterar och bearbetar med tillfredsställande resultat såväl analoga som digitala ljudsignaler, samplar musik och hanterar teknik för detta.
|
Eleven gör avancerade bearbetningar av midisignaler.
|
Eleven gör bearbetningar av midisignaler.
|
Eleven gör enkla bearbetningar av midisignaler.
|
Eleven designar ljud för publik och scen i bekanta och nya situationer med gott resultat.
|
Eleven designar ljud för publik och scen i bekanta och nya situationer med tillfredsställande resultat.
|
Eleven designar ljud för publik och scen i bekanta situationer med tillfredsställande resultat.
|
Efter samråd med handledare och med mycket gott handlag kopplar eleven ihop, synkroniserar och styr ljudteknisk utrustning vid inspelning och scenframförande – både avseende publikljud och monitormixning för scenen.
|
Efter samråd med handledare och med gott handlag kopplar eleven ihop, synkroniserar och styr ljudteknisk utrustning vid inspelning och scenframförande – både avseende publikljud och monitormixning för scenen.
|
I samråd med handledare och med visst handlag kopplar eleven ihop, synkroniserar och styr ljudteknisk utrustning vid inspelning och scenframförande – både avseende publikljud och monitormixning för scenen.
|
Resultatet är gott.
|
Resultatet är gott.
|
Resultatet är tillfredsställande.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för den teknik som använts.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för den teknik som använts.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för den teknik som använts.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat utifrån flera exempel hur inspelad musik kan användas tillsammans med andra medier.
|
Eleven diskuterar utförligt utifrån några exempel hur inspelad musik kan användas tillsammans med andra medier.
|
Eleven diskuterar översiktligt utifrån några exempel hur inspelad musik kan användas tillsammans med andra medier.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för grundläggande ellära relaterad till musikproduktion.
|
Eleven redogör utförligt för grundläggande ellära relaterad till musikproduktion.
|
Eleven redogör översiktligt för grundläggande ellära relaterad till musikproduktion.
|
Dessutom utför eleven underhåll av musikteknisk utrustning med tillfredsställande resultat, identifierar fel och ger flera adekvata förslag på hur felen kan avhjälpas eller repareras.
|
Dessutom utför eleven underhåll av musikteknisk utrustning med tillfredsställande resultat, identifierar fel och ger några adekvata förslag på hur felen kan avhjälpas eller repareras.
|
Dessutom utför eleven enkelt underhåll av musikteknisk utrustning med tillfredsställande resultat, identifierar uppenbara fel och ger något adekvat förslag på hur felen kan avhjälpas eller repareras.
|
Eleven planerar och genomför en större musikproduktion i samarbete med andra och resultatet är gott.
|
|
Eleven planerar och genomför en större musikproduktion i samarbete med andra, och resultatet är tillfredsställande.
|
Eleven uppvisar ett gott konstnärligt uttryck.
|
|
Eleven uppvisar ett visst konstnärligt uttryck.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
Dessutom tar eleven i arbetet något initiativ som utvecklar resultatet.
|
-
|
Eleven väljer efter samråd med handledare lämplig teknik.
|
-
|
-
|
Eleven ger även förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|