Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur nätverks olika delar och komponenter är uppbyggda och fungerar.
|
Eleven beskriver utförligt hur nätverks olika delar och komponenter är uppbyggda och fungerar.
|
Eleven beskriver översiktligt hur nätverks olika delar och komponenter är uppbyggda och fungerar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete.
|
I planeringen läser och tolkar eleven med säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument.
|
|
I planeringen läser och tolkar eleven med viss säkerhet instruktioner, manualer och andra dokument.
|
Eleven utför efter samråd med handledare hårdvaru- och mjukvaruinstallation samt konfigurering, optimering, analys och administration av nätverksmiljöer.
|
Eleven utför efter samråd med handledare hårdvaru- och mjukvaruinstallation samt konfigurering, optimering, analys och administration av nätverksmiljöer.
|
Eleven utför i samråd med handledare hårdvaru- och mjukvaruinstallation samt konfigurering, optimering, analys och administration av nätverksmiljöer.
|
Eleven bygger också efter samråd med handledare upp nätverk och anläggningar samt skapar med säkerhet systemlösningar.
|
Eleven bygger också efter samråd med handledare upp nätverk och anläggningar samt skapar med viss säkerhet systemlösningar.
|
Eleven bygger också i samråd med handledare upp nätverk och anläggningar samt skapar med viss säkerhet systemlösningar.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare övervakning, underhåll och felsökning av samt identifierar och åtgärdar efter samråd med handledare fel i utrustning i nätverksmiljöer.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare övervakning, underhåll och felsökning av samt identifierar och åtgärdar efter samråd med handledare fel i utrustning i nätverksmiljöer.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare övervakning, underhåll och felsökning av samt identifierar och åtgärdar i samråd med handledare fel i utrustning i nätverksmiljöer.
|
Arbetet utförs i enlighet med lagar och andra bestämmelser på ett sätt som är miljömässigt och säkert både för eleven själv och andra.
|
|
Arbetet utförs i enlighet med lagar och andra bestämmelser på ett sätt som är miljömässigt och säkert både för eleven själv och andra.
|
Resultatet av arbetet är gott med avseende på funktion, säkerhet och kvalitet.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande med avseende på funktion, säkerhet och kvalitet.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel dokumentation av sitt arbete.
|
Eleven ger efter samråd med handledare avancerade råd till användare vid val av nätverkssystem och datorteknisk utrustning.
|
Eleven ger efter samråd med handledare råd till användare vid val av nätverkssystem och datorteknisk utrustning.
|
Eleven ger i samråd med handledare enkla råd till användare vid val av nätverkssystem och datorteknisk utrustning.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|