Eleven redogör utförligt och nyanserat för vanligt förekommande byggmaterial samt för dess egenskaper, funktion, användningsområden, hantering och underhåll.
|
Eleven redogör utförligt för vanligt förekommande byggmaterial samt för dess egenskaper, funktion, användningsområden, hantering och underhåll.
|
Eleven redogör översiktligt för vanligt förekommande byggmaterial samt för dess egenskaper, funktion, användningsområden, hantering och underhåll.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat enkla byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt enkla byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt enkla byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare ritningar för ett avgränsat byggprojekt, väljer med säkerhet lämpligt byggmaterial samt gör avancerade beräkningar av materialåtgång och kostnader.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare ritningar för ett avgränsat byggprojekt, väljer med viss säkerhet lämpligt byggmaterial samt gör beräkningar av materialåtgång och kostnader.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare ritningar för ett avgränsat byggprojekt, väljer med viss säkerhet lämpligt byggmaterial samt gör enkla beräkningar av materialåtgång och kostnader.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare underhåll och byggnadsarbete på byggnader och byggnaders utrustning samt på anläggningar.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare underhåll och byggnadsarbete på byggnader och byggnaders utrustning samt på anläggningar.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför i samråd med handledare underhåll och byggnadsarbete på byggnader och byggnaders utrustning samt på anläggningar.
|
I arbetet använder och vårdar eleven efter samråd med handledare verktyg och maskiner.
|
I arbetet använder och vårdar eleven efter samråd med handledare verktyg och maskiner.
|
I arbetet använder och vårdar eleven i samråd med handledare verktyg och maskiner.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
I samband med fältstudier i olika byggnadsmiljöer beskriver eleven utförligt och nyanserat byggnaders kulturhistoriska och estetiska värden.
|
I samband med fältstudier i olika byggnadsmiljöer beskriver eleven utförligt byggnaders kulturhistoriska och estetiska värden.
|
I samband med fältstudier i olika byggnadsmiljöer beskriver eleven översiktligt byggnaders kulturhistoriska och estetiska värden.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|