Eleven redogör utförligt och nyanserat för inom hästsportanläggningar vanligt förekommande byggnader och anläggningar samt för dess funktion, drift och underhåll.
|
Eleven redogör utförligt för inom hästsportanläggningar vanligt förekommande byggnader och anläggningar samt för dess funktion, drift och underhåll.
|
Eleven redogör översiktligt för inom hästsportanläggningar vanligt förekommande byggnader och anläggningar samt för dess funktion, drift och underhåll.
|
Dessutom kan eleven föra välgrundade och nyanserade resonemang kring klimat- och miljöpåverkan av vikt för anläggningens skötsel och drift.
|
Dessutom kan eleven föra välgrundade resonemang kring klimat- och miljöpåverkan av vikt för anläggningens skötsel och drift.
|
Dessutom kan eleven föra enkla resonemang kring klimat- och miljöpåverkan av vikt för anläggningens skötsel och drift.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat inom området förekommande byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Eleven beskriver utförligt inom området förekommande byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Eleven beskriver översiktligt olika inom området förekommande byggnadskonstruktioner, hur olika delar är dimensionerade samt materialets och konstruktionens hållfasthet.
|
Eleven arbetar utifrån ritningar med säkerhet och väljer då lämpligt byggmaterial samt gör beräkningar av materialåtgång och kostnader och gör en noggrann och utförlig dokumentation och bedömning av arbetsresultatet.
|
Eleven arbetar utifrån ritningar med viss säkerhet och väljer då lämpligt byggmaterial samt gör beräkningar av materialåtgång och kostnader och gör en noggrann dokumentation och bedömning av arbetsresultatet.
|
Eleven arbetar utifrån ritningar med viss säkerhet och väljer då lämpligt byggmaterial samt gör beräkningar av materialåtgång och kostnader och gör en enkel dokumentation och bedömning av arbetsresultatet.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare drift- och underhållsarbete på hästsportanläggningar och byggnader.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare drift- och underhållsarbete på hästsportanläggningar och byggnader.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför i samråd med handledare drift- och underhållsarbete på hästsportanläggningar och byggnader.
|
I arbetet använder och vårdar eleven de verktyg, redskap och maskiner som situationen kräver med mycket gott handlag, och löser efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet använder och vårdar eleven de verktyg, redskap och maskiner som situationen kräver med gott handlag, och löser efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet använder och vårdar eleven de verktyg, redskap och maskiner som situationen kräver med visst handlag, och löser i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för, och arbetar i enlighet med, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för, och arbetar i enlighet med, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för, och arbetar i enlighet med, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|