Eleven upprättar efter samråd med handledare en odlingsplan för ett specialområde inom odling i växthus och en avancerad ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar, krav på miljöhänsyn och kretsloppstänkande samt i försäljningsmöjligheter.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en odlingsplan för ett specialområde inom odling i växthus och en ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar, krav på miljöhänsyn och kretsloppstänkande samt i försäljningsmöjligheter.
|
Eleven upprättar i samråd med handledare en odlingsplan för ett specialområde inom odling i växthus och en enkel ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar, krav på miljöhänsyn och kretsloppstänkande samt i försäljningsmöjligheter.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter enligt odlingsplanen.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter enligt odlingsplanen.
|
Eleven planerar och utför i samråd med handledare avgränsade arbetsuppgifter enligt odlingsplanen.
|
I planeringen bedömer eleven efter samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
I planeringen bedömer eleven efter samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
I planeringen bedömer eleven i samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för produktionsprocessen och odlingssystem för det aktuella specialområdet samt beskriver utförligt och nyanserat hur de olika tillväxtfaktorerna påverkar odlingsresultatet.
|
Eleven redogör utförligt för produktionsprocessen och odlingssystem för det aktuella specialområdet samt beskriver utförligt hur de olika tillväxtfaktorerna påverkar odlingsresultatet.
|
Eleven redogör översiktligt för produktionsprocessen och odlingssystem för det aktuella specialområdet samt beskriver översiktligt hur de olika tillväxtfaktorerna påverkar odlingsresultatet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat utvecklings- och försäljningsmöjligheter för aktuella produkter.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt utvecklings- och försäljningsmöjligheter för aktuella produkter.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt utvecklings- och försäljningsmöjligheter för aktuella produkter.
|
I samband med fältstudier gör eleven välgrundade och nyanserade bedömningar av växternas utveckling, kvalitet och beräknad tidpunkt för odlingsåtgärder inom den specialiserade odlingen.
|
I samband med fältstudier gör eleven välgrundade bedömningar av växternas utveckling, kvalitet och beräknad tidpunkt för odlingsåtgärder inom den specialiserade odlingen.
|
I samband med fältstudier gör eleven enkla bedömningar av växternas utveckling, kvalitet och beräknad tidpunkt för odlingsåtgärder inom den specialiserade odlingen.
|
Eleven identifierar med säkerhet växtsjukdomar och skadedjur.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet växtsjukdomar och skadedjur.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de skador dessa sjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de skador dessa sjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de skador dessa sjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|