Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare avgränsade arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för odlingsförutsättningar, produktionsprocessen och odlingssystem samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Eleven redogör utförligt för odlingsförutsättningar, produktionsprocessen och odlingssystem samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Eleven redogör översiktligt för odlingsförutsättningar, produktionsprocessen och odlingssystem samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar och samband.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar och samband.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar och samband.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för den styr- och reglerteknik som används för att styra klimat och andra tillväxtfaktorer samt för övrig teknisk utrustning som används i samband med produktionsprocessen.
|
Eleven redogör också utförligt för den styr- och reglerteknik som används för att styra klimat och andra tillväxtfaktorer samt för övrig teknisk utrustning som används i samband med produktionsprocessen.
|
Eleven redogör också översiktligt för den styr- och reglerteknik som används för att styra klimat och andra tillväxtfaktorer samt för övrig teknisk utrustning som används i samband med produktionsprocessen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för miljöaspekter och åtgärder för miljöhänsyn i samband med odling i växthus.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för miljöaspekter och åtgärder för miljöhänsyn i samband med odling i växthus.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för miljöaspekter och åtgärder för miljöhänsyn i samband med odling i växthus.
|
I redogörelsen gör eleven välgrundade och nyanserade reflektioner över miljö och kvalitet i samband med odling i växthus.
|
I redogörelsen gör eleven välgrundade reflektioner över miljö och kvalitet i samband med odling i växthus.
|
I redogörelsen gör eleven enkla reflektioner över miljö och kvalitet i samband med odling i växthus.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Beskrivningen innehåller enkla förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Eleven identifierar med säkerhet ett begränsat antal växtskadegörare på växthuskulturer.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet ett begränsat antal växtskadegörare på växthuskulturer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|