Eleven tolkar efter samråd med handledare odlingsplaner för växthusodlade kulturer.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare odlingsplaner för växthusodlade kulturer.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare odlingsplaner för växthusodlade kulturer.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en egen odlingsplan med utgångspunkt från givna förutsättningar samt motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en egen odlingsplan med utgångspunkt från givna förutsättningar samt motiverar utförligt sina val i planen.
|
Dessutom upprättar eleven i samråd med handledare en egen odlingsplan med utgångspunkt från givna förutsättningar samt motiverar översiktligt sina val i planen.
|
I planen beskriver eleven utförligt och nyanserat produktionsprocessen och odlingssystemet för aktuella växtslag samt användningsgraden av växthusytan.
|
I planen beskriver eleven utförligt produktionsprocessen och odlingssystemet för aktuella växtslag samt användningsgraden av växthusytan.
|
I planen beskriver eleven översiktligt produktionsprocessen och odlingssystemet för aktuella växtslag samt användningsgraden av växthusytan.
|
Planen innehåller avancerade ekonomiska beräkningar.
|
Planen innehåller ekonomiska beräkningar.
|
Planen innehåller enkla ekonomiska beräkningar.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
Eleven bedömer i samråd med handledare när och hur olika arbetsuppgifter ska genomföras för optimalt odlingsresultat.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare avgränsade arbetsuppgifter inom odling i växthus.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt både med hantverksmässiga metoder och med den tekniska utrustning som används för att genomföra olika arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för produktionsprocessen, odlingssystem, kvalitetsfrågor samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Eleven redogör utförligt för produktionsprocessen, odlingssystem, kvalitetsfrågor samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Eleven redogör översiktligt för produktionsprocessen, odlingssystem, kvalitetsfrågor samt för försäljning av olika växthusodlade produkter.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar och samband.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar och samband.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar och samband.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för växthuskonstruktioner, teknisk utrustning och energikällor för uppvärmning av växthus.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för växthuskonstruktioner, teknisk utrustning och energikällor för uppvärmning av växthus.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för växthuskonstruktioner, teknisk utrustning och energikällor för uppvärmning av växthus.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska, tekniska och ekonomiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska, tekniska och ekonomiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska, tekniska och ekonomiska förklaringar.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt växternas utveckling och kvalitet samt hur olika tillväxtfaktorer kan regleras.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Beskrivningen innehåller enkla förklaringar av hur växternas utveckling påverkas av olika tillväxtfaktorer.
|
Eleven identifierar med säkerhet ett flertal växtskadegörare på växthuskulturer.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet ett flertal växtskadegörare på växthuskulturer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de skador dessa växtskadegörare kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar till sambandet mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade förklaringar till sambandet mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
Redogörelsen innehåller enkla förklaringar till sambandet mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|