Eleven beskriver utförligt och nyanserat det pedagogiska ledarskapet och verksamhetens organisation och innehåll inom en specifik aktivitet.
|
Eleven beskriver utförligt det pedagogiska ledarskapet och verksamhetens organisation och innehåll inom en specifik aktivitet.
|
Eleven beskriver översiktligt det pedagogiska ledarskapet och verksamhetens organisation och innehåll inom en specifik aktivitet.
|
Eleven ger också exempel på vad som påverkar ledarskapet och organisationen.
|
|
Eleven ger också exempel på vad som påverkar ledarskapet och organisationen.
|
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, uppgifter och aktiviteter utifrån syfte och mål.
|
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, uppgifter och aktiviteter utifrån syfte och mål.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna efter samråd med handledare samt anpassar vid behov genomförandet till ändrade förutsättningar.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna efter samråd med handledare.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna i samråd med handledare.
|
I arbetet interagerar eleven, samt kommunicerar med säkerhet, i samarbete och möten med människor.
|
|
I arbetet interagerar eleven, samt kommunicerar med viss säkerhet, i samarbete och möten med människor.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
I dokumentationen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I dokumentationen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med enkla omdömen utifrån uppsatta mål.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt och nyanserat möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven översiktligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
Eleven diskuterar utförligt sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
-
|
I planeringen identifierar eleven kritiska moment och förebygger hinder som kan uppstå under genomförandet.
|
-
|
-
|