Eleven beskriver utförligt och nyanserat dramapedagogiska övningar.
|
Eleven beskriver utförligt dramapedagogiska övningar.
|
Eleven beskriver översiktligt dramapedagogiska övningar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för betydelsen av dessa i pedagogiska sammanhang.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för betydelsen av dessa i pedagogiska sammanhang.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för betydelsen av dessa i pedagogiska sammanhang.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet centrala begrepp samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, dramapedagogiska övningar utifrån syfte och mål.
|
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, dramapedagogiska övningar utifrån syfte och mål.
|
Utifrån planeringen genomför eleven övningarna efter samråd med handledare samt anpassar vid behov genomförandet till ändrade förutsättningar.
|
Utifrån planeringen genomför eleven övningarna efter samråd med handledare.
|
Utifrån planeringen genomför eleven övningarna i samråd med handledare.
|
I arbetet interagerar eleven, samt kommunicerar med säkerhet, i samarbete och möten med människor.
|
|
I arbetet interagerar eleven, samt kommunicerar med viss säkerhet, i samarbete och möten med människor.
|
Dessutom utvärderar eleven övningarna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
Dessutom utvärderar eleven övningarna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål.
|
Dessutom utvärderar eleven övningarna med enkla omdömen utifrån uppsatta mål.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt och nyanserat möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven översiktligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med dramapedagogiska övningar.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med dramapedagogiska övningar.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med dramapedagogiska övningar.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
Eleven diskuterar utförligt sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
-
|
I planeringen identifierar eleven kritiska moment och förebygger hinder som kan uppstå under genomförandet.
|
-
|
-
|