Eleven redogör utförligt för moderna produktionsfilosofiska teorier och hur de bidrar till ständiga förbättringar i ett hållbart samhälle med kundens behov i fokus.
|
Eleven redogör utförligt för moderna produktionsfilosofiska teorier och hur de bidrar till ständiga förbättringar i ett hållbart samhälle med kundens behov i fokus.
|
Eleven redogör översiktligt för moderna produktionsfilosofiska teorier och hur de bidrar till ständiga förbättringar i ett hållbart samhälle med kundens behov i fokus.
|
I redogörelsen beskriver eleven utförligt hur en organisations olika delar ingår i förbättringsprocessen.
|
I redogörelsen beskriver eleven utförligt hur en organisations olika delar ingår i förbättringsprocessen.
|
I redogörelsen beskriver eleven översiktligt hur en organisations olika delar ingår i förbättringsprocessen.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med handledare ett strukturerat förbättringsarbete.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med handledare ett strukturerat förbättringsarbete.
|
Eleven planerar och genomför i samråd med handledare ett strukturerat förbättringsarbete.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet metoder och verktyg för strukturerat förbättringsarbete.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet metoder och verktyg för strukturerat förbättringsarbete.
|
Eleven använder också med säkerhet kvalitetsstyrningssystem och miljöledningssystem.
|
|
Eleven använder också med viss säkerhet kvalitetsstyrningssystem och miljöledningssystem.
|
Dessutom ger eleven välgrundade argument för de valda systemen.
|
Dessutom ger eleven välgrundade argument för de valda systemen.
|
Dessutom ger eleven enkla argument för de valda systemen.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Dessutom dokumenterar, redovisar och presenterar eleven med säkerhet sitt eller projektgruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
|
|
Dessutom dokumenterar, redovisar och presenterar eleven med viss säkerhet sitt eller projektgruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
|
Eleven redogör utförligt för leverantörens roll i utvecklingsprocessen och produktionskedjan.
|
Eleven redogör utförligt för leverantörens roll i utvecklingsprocessen och produktionskedjan.
|
Eleven redogör översiktligt för leverantörens roll i utvecklingsprocessen och produktionskedjan.
|
Eleven redogör också utförligt för hur inköp, logistik och produktion samt miljö- och kvalitetsarbete samverkar i en optimal produktion.
|
Eleven redogör också utförligt för hur inköp, logistik och produktion samt miljö- och kvalitetsarbete samverkar i en optimal produktion.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur inköp, logistik och produktion samt miljö- och kvalitetsarbete samverkar i en optimal produktion.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för beslutsprocesserna inom arbetsmiljö- och miljöområdet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för beslutsprocesserna inom arbetsmiljö- och miljöområdet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för beslutsprocesserna inom arbetsmiljö- och miljöområdet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer eleven med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|