Industriell digitalisering
Kurskod: PRNIND3 Poäng: 100Kursen industriell digitalisering omfattar punkterna 7–9 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen industriell digitalisering omfattar punkterna 7–9 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika begrepp, metoder och verktyg inom industriell digitalisering. | Eleven redogör utförligt för olika begrepp, metoder och verktyg inom industriell digitalisering. | Eleven redogör övergripande för olika begrepp, metoder och verktyg inom industriell digitalisering. |
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade reflektioner över digitaliseringens betydelse för industrins konkurrenskraft. | Dessutom gör eleven välgrundade reflektioner över digitaliseringens betydelse för industrins konkurrenskraft. | Dessutom gör eleven enkla reflektioner över digitaliseringens betydelse för industrins konkurrenskraft. |
Vidare resonerar eleven utförligt och nyanserat om olika frågeställningar i samband med digitalisering. | Vidare resonerar eleven utförligt om olika frågeställningar i samband med digitalisering. | Vidare resonerar eleven övergripande om olika frågeställningar i samband med digitalisering. |
Eleven analyserar och utvecklar självständigt en produktion utifrån nuläge och de möjligheter som digitalisering medför. | Eleven analyserar och utvecklar självständigt efter samråd med handledare en produktion utifrån nuläge och de möjligheter som digitalisering medför. | Eleven analyserar och utvecklar efter samråd med handledare en produktion utifrån nuläge och de möjligheter som digitalisering medför. |
Eleven väljer lämpliga metoder och verktyg samt dokumenterar sitt arbete och resultat med mycket god säkerhet. | Eleven väljer lämpliga metoder och verktyg samt dokumenterar sitt arbete och resultat med god säkerhet. | Eleven väljer lämpliga metoder och verktyg samt dokumenterar sitt arbete och resultat med säkerhet. |
Dessutom tar eleven med mycket god säkerhet fram en digitaliseringsstrategi för ett mindre företag eller produktionsavsnitt. | Dessutom tar eleven med god säkerhet fram en digitaliseringsstrategi för ett mindre företag eller produktionsavsnitt. | Dessutom tar eleven med säkerhet fram en digitaliseringsstrategi för ett mindre företag eller produktionsavsnitt. |
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna krav. | Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna krav. | |
I sitt arbete samarbetar eleven med andra och resonerar utförligt och nyanserat om digitaliseringens möjligheter. | I sitt arbete samarbetar eleven med andra och resonerar utförligt om digitaliseringens möjligheter. | I sitt arbete samarbetar eleven med andra och resonerar övergripande om digitaliseringens möjligheter. |
Eleven kommunicerar och presenterar med mycket god säkerhet sitt arbete. | Eleven kommunicerar och presenterar med god säkerhet sitt arbete. | Eleven kommunicerar och presenterar med säkerhet sitt arbete. |
Eleven bedömer med mycket god säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | Eleven bedömer med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | Eleven bedömer med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .