Eleven beskriver utförligt och nyanserat psykiska sjukdomar och de funktionsnedsättningar som kan bli en följd av sådana sjukdomar.
|
Eleven beskriver utförligt psykiska sjukdomar och de funktionsnedsättningar som kan bli en följd av sådana sjukdomar.
|
Eleven beskriver översiktligt psykiska sjukdomar och de funktionsnedsättningar som kan bli en följd av sådana sjukdomar.
|
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat orsak, symtom och vård och omsorg vid psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver även utförligt orsak, symtom och vård och omsorg vid psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver även översiktligt orsak, symtom och vård och omsorg vid psykiska sjukdomar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för nyttan av att olika huvudmän, yrkesgrupper och närstående blir delaktiga i utformningen av patientens och brukarens vård och omsorg samt omvårdnad.
|
Eleven redogör utförligt för nyttan av att olika huvudmän, yrkesgrupper och närstående blir delaktiga i utformningen av patientens och brukarens vård och omsorg samt omvårdnad.
|
Eleven redogör översiktligt för nyttan av att olika huvudmän, yrkesgrupper och närstående blir delaktiga i utformningen av patientens och brukarens vård och omsorg samt omvårdnad.
|
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat behandling, vård och omsorg, omvårdnad, återhämtning och prevention i samband med vanliga psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver även utförligt behandling, vård och omsorg, omvårdnad, återhämtning och prevention i samband med vanliga psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver även översiktligt behandling, vård och omsorg, omvårdnad, återhämtning och prevention i samband med vanliga psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat hur informationsöverföring kan användas i olika vård- och omsorgssituationer.
|
Eleven beskriver även utförligt hur informationsöverföring kan användas i olika vård- och omsorgssituationer.
|
Eleven beskriver även översiktligt hur informationsöverföring kan användas i olika vård- och omsorgssituationer.
|
Efter samråd med handledare planerar, genomför och dokumenterar eleven vård-, omsorgs- och omvårdnadsarbete utifrån omvårdnads- och omsorgsprocessens olika steg.
|
Efter samråd med handledare planerar, genomför och dokumenterar eleven vård-, omsorgs- och omvårdnadsarbete utifrån omvårdnads- och omsorgsprocessens olika steg.
|
I samråd med handledare planerar, genomför och dokumenterar eleven vård-, omsorgs- och omvårdnadsarbete utifrån omvårdnads- och omsorgsprocessens olika steg.
|
Dessutom värderar eleven med välgrundade och nyanserade omdömen sitt eget förhållningssätt i mötet med patienter och brukare.
|
Dessutom värderar eleven med välgrundade omdömen sitt eget förhållningssätt i mötet med patienter och brukare.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen sitt eget förhållningssätt i mötet med patienter och brukare.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för olika behandlingsformer.
|
Eleven redogör även utförligt för olika behandlingsformer.
|
Eleven redogör även översiktligt för olika behandlingsformer.
|
Eleven ger välgrundade och nyanserade exempel på hur man utifrån olika situationer möter och kommunicerar med patienter och brukare på ett respektfullt, lyhört och empatiskt sätt samt utför detta efter samråd med handledare.
|
Eleven ger välgrundade exempel på hur man utifrån olika situationer möter och kommunicerar med patienter och brukare på ett respektfullt, lyhört och empatiskt sätt samt utför detta efter samråd med handledare.
|
Eleven ger enkla exempel på hur man utifrån olika situationer möter och kommunicerar med patienter och brukare på ett respektfullt, lyhört och empatiskt sätt samt utför detta i samråd med handledare.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|