Eleven redogör utförligt och nyanserat för vanliga psykiska sjukdomar och deras behandling.
|
Eleven redogör utförligt för vanliga psykiska sjukdomar och deras behandling.
|
Eleven redogör översiktligt för vanliga psykiska sjukdomar och deras behandling.
|
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat, utifrån evidensbaserad kunskap, ett par olika förklaringsmodeller till att psykisk ohälsa uppstår.
|
Eleven beskriver även utförligt, utifrån evidensbaserad kunskap, ett par olika förklaringsmodeller till att psykisk ohälsa uppstår.
|
Eleven beskriver även översiktligt, utifrån evidensbaserad kunskap, ett par olika förklaringsmodeller till att psykisk ohälsa uppstår.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat hur en individs situation kan påverka den psykiska hälsan och ohälsan.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt hur en individs situation kan påverka den psykiska hälsan och ohälsan.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt hur en individs situation kan påverka den psykiska hälsan och ohälsan.
|
Eleven ger välgrundade och nyanserade förslag på vad som behöver förändras i människors livsstil för att förebygga psykisk ohälsa.
|
Eleven ger välgrundade förslag på vad som behöver förändras i människors livsstil för att förebygga psykisk ohälsa.
|
Eleven ger enkla förslag på vad som behöver förändras i människors livsstil för att förebygga psykisk ohälsa.
|
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat hur stigmatiseringen vid psykisk ohälsa uppstår.
|
Eleven beskriver även utförligt hur stigmatiseringen vid psykisk ohälsa uppstår.
|
Eleven beskriver översiktligt hur stigmatiseringen vid psykisk ohälsa uppstår.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat innehållet i omvårdnads- och omsorgsprocessen vid olika sjukdomstillstånd.
|
Eleven beskriver utförligt innehållet i omvårdnads- och omsorgsprocessen vid olika sjukdomstillstånd.
|
Eleven beskriver översiktligt innehållet i omvårdnads- och omsorgsprocessen vid olika psykiska sjukdomstillstånd.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat vilket stöd brukarna kan få i form av resurspersoner, boende, sysselsättning och insatser av frivilligorganisationer.
|
Eleven beskriver utförligt vilket stöd brukarna kan få i form av resurspersoner, boende, sysselsättning och insatser av frivilligorganisationer.
|
Eleven beskriver översiktligt vilket stöd brukarna kan få i form av resurspersoner, boende, sysselsättning och insatser av frivilligorganisationer.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur man möter och kommunicerar med människor som har olika psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver utförligt hur man möter och kommunicerar med människor som har olika psykiska sjukdomar.
|
Eleven beskriver översiktligt hur man möter och kommunicerar med människor som har olika psykiska sjukdomar.
|
Dessutom kommunicerar eleven med ett respektfullt, lyhört och empatiskt förhållningssätt och med gott resultat.
|
|
Dessutom kommunicerar eleven med ett respektfullt, lyhört och empatiskt förhållningssätt och med tillfredsställande resultat.
|
Eleven ger med utgångspunkt i psykiatrins historia exempel på vikten av evidensbaserad kunskap.
|
|
Eleven ger med utgångspunkt i psykiatrins historia exempel på vikten av evidensbaserad kunskap.
|
Eleven redogör även för lagar och andra bestämmelser som styr verksamheten.
|
|
Eleven redogör även för lagar och andra bestämmelser som styr verksamheten.
|