Eleven beskriver utförligt och nyanserat yrkesroller, arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamhetens kvalitetsarbete.
|
Eleven beskriver utförligt yrkesroller, arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamhetens kvalitetsarbete.
|
Eleven beskriver översiktligt yrkesroller, arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamhetens kvalitetsarbete.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare alla förekommande arbetsuppgifter inom området reception, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare alla förekommande arbetsuppgifter inom området reception, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare alla förekommande arbetsuppgifter inom området reception, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
I planeringen väljer eleven i samråd med handledare material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
|
Eleven arbetar med hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi och säkerhet utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
Dessutom redogör eleven för handlingsplaner vid brand, hot och fara.
|
|
Dessutom redogör eleven för handlingsplaner vid brand, hot och fara.
|
Eleven anpassar med säkerhet sitt arbete efter målgrupp, kulturella skillnader och gäster med särskilda behov.
|
|
Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arbete efter målgrupp, kulturella skillnader och gäster med särskilda behov.
|
Eleven motiverar också med nyanserade omdömen sitt arbetssätt samt resonerar utförligt och nyanserat om betydelsen av service och bemötande i olika kund- och gästsituationer.
|
Eleven motiverar också med enkla omdömen sitt arbetssätt samt resonerar utförligt om betydelsen av service och bemötande i olika kund- och gästsituationer.
|
Eleven motiverar också med enkla omdömen sitt arbetssätt samt resonerar översiktligt om betydelsen av service och bemötande i olika kund- och gästsituationer.
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med säkerhet samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situationen.
|
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med viss säkerhet samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen.
|
Vidare utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Vidare utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Vidare utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|