Eleven tolkar efter samråd med handledare med säkerhet instruktioner, kravspecifikationer och symboler.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare med viss säkerhet instruktioner, kravspecifikationer, och symboler.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare med viss säkerhet instruktioner, kravspecifikationer och symboler.
|
Efter samråd med handledaren väljer eleven lämplig utrustning och metod.
|
Efter samråd med handledaren väljer eleven lämplig utrustning och metod.
|
I samråd med handledaren väljer eleven lämplig utrustning och metod.
|
Eleven genomför arbetet efter samråd med handledare och utför arbetsuppgifterna med mycket gott handlag utifrån givna specifikationer och fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven genomför arbetet efter samråd med handledare och utför arbetsuppgifterna med gott handlag utifrån givna specifikationer och fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven genomför arbetet i samråd med handledare och utför arbetsuppgifterna med visst handlag utifrån givna specifikationer och fastställda kvalitetskrav.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem och löser dem i samråd med handledare.
|
I arbetet följer eleven efter samråd med handledare bestämmelser och rekommendationer samt hanterar och vårdar med mycket gott handlag kemisk-tekniska produkter, utrustning och maskiner.
|
I arbetet följer eleven efter samråd med handledare bestämmelser och rekommendationer samt hanterar och vårdar med gott handlag kemisk-tekniska produkter, utrustning och maskiner.
|
I arbetet följer eleven i samråd med handledare bestämmelser och rekommendationer samt hanterar och vårdar med visst handlag kemisk-tekniska produkter, utrustning och maskiner.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individ och arbetsplats.
|
Eleven beskriver utförligt hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individ och arbetsplats.
|
Eleven beskriver översiktligt hur den fysiska och psykosociala arbetsmiljön påverkar individ och arbetsplats.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation samt välgrundade och nyanserade förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation samt välgrundade förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
I beskrivningen ger eleven konkreta exempel från sin egen arbetssituation samt enkla förslag på hur man själv kan påverka sin arbetsmiljö.
|
Eleven anpassar med säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare och använder med säkerhet relevant fackspråk.
|
Eleven anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare och använder med viss säkerhet relevant fackspråk.
|
Eleven anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare och använder med viss säkerhet relevanta facktermer.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda åtgärder och eventuella avvikelser samt utvärderar med nyanserade omdömen det egna arbetet och ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann dokumentation av utförda åtgärder, utvärderar med nyanserade omdömen det egna arbetet samt redogör utförligt för eventuella avvikelser.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel dokumentation av utförda åtgärder, utvärderar med enkla omdömen det egna arbetet samt redogör översiktligt för eventuella avvikelser.
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra och redogör utförligt och nyanserat, utifrån exempel, för betydelsen av samarbete för att uppnå ett gott arbetsklimat samt en funktionell verksamhet.
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra och redogör utförligt, utifrån exempel, för betydelsen av samarbete för att uppnå ett gott arbetsklimat samt en funktionell verksamhet.
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra och redogör översiktligt, utifrån exempel, för betydelsen av samarbete för att uppnå ett gott arbetsklimat samt en funktionell verksamhet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för städservicens roll i ett hållbart samhälle.
|
Eleven redogör utförligt för städservicens roll i ett hållbart samhälle.
|
Eleven redogör översiktligt för städservicens roll i ett hållbart samhälle.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för lagar och andra bestämmelser som reglerar säkerhet och arbetsmiljö.
|
Eleven redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser som reglerar säkerhet och arbetsmiljö.
|
Eleven redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser som reglerar säkerhet och arbetsmiljö.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|